Hegn mod rådyr

Kan det her bruges?

http://www.harald-nyborg.dk/14140/staalgaerde

Eller er der bedre løsninger?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jo det kan da bruges men rigtig vildthegn er vist ikke så meget dyre i indkøb http://dansk-vildthegn.dk/ ..og når man nu alligevel har det samme arbejde (bøvlet) med at sætte hegn op så..!
Vi har et hegnet markstykke (mindre æble/frugtplantage) og selv om trådhegnet er 150 cm højt - springer de "bæster" let og elegant over, hvis de vil ind.

Ps. Har man ikke en trådstrammer, kan bil med trækkrog bruges - hvis der er plads til at manøvrere.

Det kommer lidt an på hvad rådyrene skal holdes væk fra. Er det et overskueligt antal buske eller træer kan man sprøjte med blodmel/blodpulver opløst i vand. Der kan råvildt (hjortevildt) og harer ikke lide. Men der er behov for at sprøjte flere gange om året.

Rådyr kan overhovedet heller ikke lide CD'er der er ophængt i snore så de kan svinge frit. De bedste og billigste er dem folk selv kan brænde da de er blanke på begge sider. Har en bekendt der reder meget majs ved og have dem hængende med 15-20 meters afstand rundt om sin mark.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tro mig jeg har (næsten) prøvet alt mellem himmel og jord - men "vores" rådyr læser vist ikke have litteratur med gode husråd - i hvert fald er de bedøvende ligeglad.

Skal et hegn ikke være ret højt, eller springer de vel bare over ???

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Skrevet af je_ns på 04-03-2016 11:24
Skal et hegn ikke være ret højt, eller springer de vel bare over ???

Man kan læse at de banditter vist kan forcere et hegn på 180 cm.

Jeg kendskab til en landmand, som har indhegnet 12 ha. med et usynligt hegn, hvor han har 2 hunde gående i indhegningen. De holder alt vildt væk fra markerne.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis