Kan ikke sætte nøglen i bildør

Hej

Jeg kan ikke få min nøgle i bildøren - jeg kan sætte den ca. ½ ind og så vil den ikke længere...

Startede med at jeg godt kunne få den ind men kunne ikke dreje nøglen rundt...

Meget træls da jeg ikke kan låse døren.

Nogle der ved hvad der kan være galt samt hvad der er at gøre... Udover måske at skifte låsen som jo koster lidt knaster :-) 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af solmann på 29-02-2016 19:32

Hej

Jeg kan ikke få min nøgle i bildøren - jeg kan sætte den ca. ½ ind og så vil den ikke længere...

Startede med at jeg godt kunne få den ind men kunne ikke dreje nøglen rundt...

Meget træls da jeg ikke kan låse døren.

Nogle der ved hvad der kan være galt samt hvad der er at gøre... Udover måske at skifte låsen som jo koster lidt knaster :-) 

Tænker der er fugt i låsen der er frosset til is her sidste nat hvor det frøs. ??

Kuren kunne være og købe en isfjerner med låseolie, man sælger på alle tankstationer med betjening, og give låsen et par pift eller tre.

Pøj pøj.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af solmann på 29-02-2016 21:53
Hej Leif

Det er prøvet, uden godt resultat - glemte at skrive at det har stået på siden i fredags

Øv det er da træls, sagt på flydende Jysk.  Har du prøvet med en reservenøgle ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det er meget træls.

Ja jeg har prøvet med begge nøgler jeg har - ender nok desværre med at jeg skal have en ny lås :-(
Skrevet af solmann på 01-03-2016 19:50
Ja det er meget træls.

Ja jeg har prøvet med begge nøgler jeg har - ender nok desværre med at jeg skal have en ny lås :-(

Surt.    Du må i gang med og få den gamle pillet ud. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
har du prøvet med VD 40....??

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
da vi havde en gammel bil, varmede vi nøglen op og prøvede eller holdt en opvredet VARM klud på låsen. Det er ganske givet frost. En hårtørrer kan også fikse det, men få den smurt bagefter og gik ham der servicerer bilen nogen bank!

 

Hvis der er centrallås kan du måske låse bildørene op og i ved passager-siden.
g.lykke: WD40 er prøvet i den også uden held...

uldal: Bilen holder i garage når den ikke bruges (sjældent den holder ude) - har også prøvet på den gammel dags måde med en ligter og nøglen også uden held.

Frank Chr.: Nøglehullet er og har altid været i stykker i passagersiden i den tid jeg har haft bilen...
Har prøvet (lyder åndsvagt, men det skulle prøves) men at tage en almindelig piberenser og måle nøglen også se om piberenseren kunne komme lige så langt som nøglen normalt kan, det var der ikke noget i vejen for, så der burde ikke sidde noget inde i nøglehullet der skulle forhindre det...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis