Fjernvarme forbrug

Hej allesammen jeg har lige fået 2015 årsopgørelse for fjernvarme, og jeg har fået opgjort et forbrug å 22.300 kWh!  , vi bor i et hus energimærket C på 139 m2 og er absolut ikke dem der skruer varmen op.

I 2014 havde vi et forbrug fra 1.Juni(overtagelse) til 31. dec på 7700 kWh og vinteren var ikke meget værre der.

Vores forsyningsselskab har per oktober skiftet over til fjernaflæsning af målerne.

Meningen med mit indlæg er.

1. Er 22.300 meget voldsomt eller er der andre der har samme forbrug?

2. Er der flere der har disse erfaringer når måler metoden udskiftes?

Hej allesammen jeg har lige fået 2015 årsopgørelse... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der bestemt ikke noget usædvanligt i. Det er dig og OP der bruger forkert præfiks 

Jeg har et varmeforbrug på 6,4MWh. jeg har så også kun 98kvm, og et godt efterisoleret hus, med 3 lags vinduer.

Hej Illisher.
Der er forskel mellem effekt og arbejde. Begge størrelser kan dog briges i sammenhæng med tiden.
Skrevet af Mjølner på 11-03-2016 17:15
Hej Illisher.
Der er forskel mellem effekt og arbejde. Begge størrelser kan dog briges i sammenhæng med tiden.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener her?  

Ja, jeg havde så 109GJ = 30,3MWh i 2015 for 180 kvm opvarmet. Men huset er også ringe isoleret.
Hvis du har energimærkningsrapporten står der hvad det beregnede varmeforbrug er. Det burde være fint at sammenligne med.

Du kan finde energimærket for dit hus på www.boligejer.dk
Annonce
Skrevet af Illisher på 11-03-2016 18:57

Jeg er ikke sikker på hvad du mener her?  

arbejde (= energi) er lige med effekt gange med tiden.

Jeg kender ikke noget fjernvarmeværk, der vil kunne levere en varmeeffekt på 16 MW til en 135 m2 villa. En villa-gaskedel har typsik en effekt på 14-20 kW.

Skrevet af Mjølner på 15-03-2016 14:56

arbejde (= energi) er lige med effekt gange med tiden.

Jeg kender ikke noget fjernvarmeværk, der vil kunne levere en varmeeffekt på 16 MW til en 135 m2 villa. En villa-gaskedel har typsik en effekt på 14-20 kW.

Fjernvarme måles og afregnes i MWh 

Det kan alle fjernvarmeværk, Og til mange husstande på samme tid endda   Og jeg kender udemærket godt til energi,og de forskellige prefiks. Så ingen grund til at femhæve dem. Men du kunne jo hurtigt lave en søgning hvis du mener jeg er galt afmacheret  Det har jeg gjort her, se i bunden af linket. 

https://www.eon.dk/privat/varme-til-dit-hjem/dit-fjernvarmeanlaeg.html

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis