Stærk Fastgørelse af bordben på nyt bord?

Jeg er igang med at bygge et nyt bord til terassen. Og står nu og tænker over en smart og god løsning til fastgørelse af bordbenene. Der kommer ikke nogen skråstiver fra bordpladen til benet, og ej heller en afstiver mellem de 2 ben par. Benene ser sådan her ud. 

" Benen på alle billeder herunder er kun et prøve sæt lavet af 45x95. De endelige ben vil blive lavet af 45x150"

"Billed 1 - Ben

 

Finer pladen som benene skal monteres på er 21mm. Og det giver jo ikke den helt store kontakt flade. Derfor har jeg tænkt på følgende måde at forstærke den på. 

Det er en 45x95 der er skåret så vinkel passer. Den ville jeg så lime og skrue fast i finerpladen. Så jeg har noget at fastgøre benet på. Denne løsning håber jeg vil være nok. Men kan i komme i tanke om en anden, eller bedre måde at forstærke det på må i meget gerne komme med den.

"Billed 2 - Bredt ben"

 

Jeg er igang med at bygge et nyt bord til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En lille opdatering: Begge benpar er nu monteret og, uden nogen form for forstærkning af bordbenene mod bordpladen, er bordet meget stabilt. Det kan uden problemer løftes i den ene ende og trækkes rundt, uden at man behøver passe på at det ene benpar brækker af.
Nu er wedi pladerne ved at lime. Og imorgen skal jeg for første gang, prøve at skære og ligge klinker. Har lånt en fliseskære og en vinkelsliber med hjem i weekenden af mureren. Så nu må vi se hvordan det bliver. har købt nogle 4mm flisekryds som jeg stiller op i fugerne mens jeg ligger fliserne.

Så er det sket   Jeg har lagt alle de billeder op som jeg havde, så kig forbi og sig hvad du/I mener 

https://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/727

 

Og tak for hjælpen til dem der har hjulpet med gode råd og kommentare. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også