Batt. kapacitet

Min gamle bore/skruemaskine er stået helt af...den er død

og nu ska jeg ha en ny..jeg vil ha en Metabo ..den udvalgte har alt det jeg syns jeg ska bruge

endda to batterier..men her er det jeg har brug for lidt assistance..

der medfølger 2 stk 2,0 AH batterier..spørgsmålet er nu

Er det strøm nok til en amatør-gør-det-selv-handymand??

2,0 AH =2 timers belastning eller hva??

Takker...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu har lagt dig fast på, hvilken boremaskine du vil have, så køber du bare den. 2AH batteriet er udmærket til hobbybrug. 2AH er et mål for hvor meget energi, der er til rådighed. Brugen kan sagtens strække sig over mere end 2 timer. Det er svært at give et bestemt mål for brugstiden, fordi det er afhængigt af, hvor længe og hvad du bruger maskinen til.

fase
Ja det er ok til hobby brug, men kik på hvor lang tid de er om at lade op, det er næsten lige så vigtigt.
Jeg har Makita 3AH det tager 22 min. at lade et tomt batteri op, jeg har en Bosch med 1.5 AH det tager 1 time.

Det er ikke nemt at sige hvor længe et batteri holder, det afhænger af opgaven, skal du eks. skrue store skruer i, så trækker det meget strøm. (især hvis man køre i det høje gear)

Vi prøver igen, i morgen --
Okay så...
Konklusionen er altså at 2,0 AH er nok til alm hobbybrug...
Ang ladetid.. for mig er det ikke så vigtigt... Jeg har altid tid til at vente.. og iøvrigt er der to batterier med i det tilbud jeg har set
Tak for svar..!
Jow, tid til at vente, men irriterende ! ! Man skal sørge for at sætte den ene batteri til opladning lige så snart man er ved at forberede sin hobbyopgave. Du kan aldrig huske hvor brugt batterier er fra sidste brug, så allerbedst som du er ved at skrue 1. skrue i, kan den ikke mere. Så er det fint allerede der at have et frisk batteri klar.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Henrik H på 28-02-2016 08:15

Min gamle bore/skruemaskine er stået helt af...den er død

og nu ska jeg ha en ny..jeg vil ha en Metabo ..den udvalgte har alt det jeg syns jeg ska bruge

endda to batterier..men her er det jeg har brug for lidt assistance..

der medfølger 2 stk 2,0 AH batterier..spørgsmålet er nu

Er det strøm nok til en amatør-gør-det-selv-handymand??

2,0 AH =2 timers belastning eller hva??

Takker...

 

Hej.

Er det maskinen eller batteriet som er dødt. Jeg har pt forlænget levetiden på min maskine med mere end 3 år ved at købe et uorginalt batteri til den. Jeg kan godt leve med kun at ha et batteri. Man skal bare tænke lidt fremad, og feks sætte den til ladning når du går til frokost.

2 AH er efter min mening rigeligt til hobbybrug. Man skal i hvert fald køre godt på for at tappe et batteri imedens det første lader på.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Elmand..det var netop det jeg syns er godt med 2 batterier..altid klar til at bore/skrue...
Kovas... Batteriet holder strøm små 5 minutter...og borepatronen er begyndt at miste grebet..den kan ikke holde lukket...
Et nyt uoriginalt batteri koster ca 350 kr..såe..den har skruet sin sidste skrue og boret sit sidste hul...
Min 18V har kun 1,5ah batteri, og jeg har aldrig manglet strøm, de gange jeg har brugt den hele dagen, har nummer 1 batteri altid været ladet igen, når nummer 2 gik død.. men som tidligere skrevet, skal du skrue store skruer i, i et hurtigt tempo, så er det da muligt at bruge batteriet op før det andet er klar.

Jeg mener jeg kan huske at der omkring min lille 10,8V Bosch stod den kunne klare 80stk , 70mm lange skruer på en opladning. jeg ved ikke om det giver mening

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis