Tråden er låst

Sprosse vinduer til drivhus projekt søges

Jeg skal bygge et lille drivhus og søger vinduer til projektet. Optimalt set enkeltlags sprossevinduer, forskellig størrelse er helt fint, men ens vil gøre det nemmere

Jeg er bossiddende i Århus men afhenter gerne i hele landet hvis det er de rigtige. Så længe de ikke er rådne er standen underordnet.

Billedet er et eksemple på den stil jeg håber, men åben for andet


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har nogle stående
Vh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er en rigtig dårlig ide med sprossevinduer , i et drivhus gælder det om at få så meget lys og dermed varme ind som muligt , og derfor bruger man altid store glas med så tynde moduler til at holde glassene som muligt .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Skrevet af karl smart på 28-02-2016 10:07
Det er en rigtig dårlig ide med sprossevinduer , i et drivhus gælder det om at få så meget lys og dermed varme ind som muligt , og derfor bruger man altid store glas med så tynde moduler til at holde glassene som muligt .

Men det ser nu mere "idyl-romantisk-hyggeligt" ud 

Personligt tror jeg nu ikke det gør den store forskel om profilerne er brede eller smale mht. lys og varme. Men jeg vil hævde at mange af de nymodens drivhuse der er i handlen, har alt for klejne profiler - hvilket ofte ses i efterårsstormene. 

Ps.

Jeg har set hjemmelavet drivhuse i fastkarmvinduer m/u midtersprosser i forskellige størelser endda med termoruder, det er kram der holder - og så ser det faktisk ikke værst ud.  

 

 



enig i at store fastkarme er mere holdbart, men i vores lille frimærke af en have ville sprosser være sagen. Til taget har jeg faktisk nogle store vinduer fra en skole. Fantastisk når det bliver samlet. Frank har du et billede af dit drivhus.

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...