Malling at ny Hemsetrappe.

Hej.

Jeg har bestilt en hemsetrappe som jeg skal have malet.

Der er en fyr trappe.

Hvad er fremgangs måden.

Der en del knaster i. vanger skal være hvide og trindne skal være sorte.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej........... det er som at male andet indvendigt træværk som fx vinduer............husk en god knastlak og overhold tørretiderne ...............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
men så får du lige et par tips . ...... først en knastelak , husk den skal tørre som beskrevet på dåsen/flasken ....... så gerne 2 gange god trægrunder efterfulgt af en mellemslibning med fint, korn 240, sandpapir , og slut med 2 gange færdigmaling , glans mindst 40, ...... du kan også mellemslibe hvis der skulle være urenheder i første gang færdigmaling ............
hvis du har mulighed for det så køb noget maling som den professionelle bruger , altså ikke noget købt i hverken Netto eller lignende .............
ligeledes køb nogle ordentlige pensler , ikke 3 i en plastpose for 25 kr ...........
vask penslerne før brug for at fjerne evt løse hår så du ikke får dem i malingen .........
og vask /rengør penslen efter brug .........
penslen kan dog lægges i en tæt plastpose hvis du skal bruge den dagen efter .......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Og fra den tid hvor man ikke malede gerikter i nye huse, men man lakerede dem. En malermester sagde til mig " Det er ikke når man maler at trylleriet sker, det er når man sliber.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har tænkt lidt på at bejdse trinne. er der nogle der har efaring med det. skal knasterne også have knast lak det først.
Annonce
hejsa............ hvis du bejdser trinene må du IKKE give knastelak ...................
og så en god klarlak ovenpå ...................

du kan evt bruge en Gori 44 laserrende som berjdse.....den gamle Hygæa vand og spritbejdse er desværre udgået ..... ..........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
jeg har prøvet med en Gori 88 kridt/hvid og tørret af med det samme ...... men det gav problemer med vedhæftning af en 2-k lak ...............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Gori 44 og 88 er uden dørs træbeskyttelse. nok ikke lige det jeg havde tænkt mig at bruge.

Ville en lak bejdse kunne holde på trinne.
det vil den sikkert hvis der kommer et godt lag klarlak ovenpå...................altså lak uden farve ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Som g.lykke siger. Knastlak, grunder x2, mellemslib og så vælg en gulvmaling til trin, ellers får du meget hurtigt slidt igennem.

Uaget at du så har malet trin, vil jeg anbefale dig efterfølgende, når malingen er hærdet op 100% nogle gange op til 7 dage, give trinnene 2 lag gulvlak. Så snart du begynder at gå og slide på trinnene, vil det blive meget tydeligt med slidspor i det den sorte maling. Giver du gulvlak ovenpå så skal du bare slibe lakken let og give et nyt lag i ny og næ for at det altid ser flot og friskt ud. Husk at vælge en lak der har samme basis som malingen, er det feks. vandfortyndbar maling så skal lakken også være det.

Jeg vil absolut ikke anbefale dig at benytte GORI produkterne der er blevet anbefalet. Det er udendørs træbeskyttelse og må under ingen omstændigheder benyttes til indendørs brug da de afgiver giftige dampe.

Mvh Kim


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også