Hvilket værktøj skal jeg købe til opsætning af køkkener?

Hej alle,

Jeg står og skal ud og købe noget forskelligt udstyr i forbindelse med opsætning af 4 køkkener. Potentielt bliver det nok til flere køkkener med tiden. Jeg vil meget gerne bede om jeres input! Jeg tænker selv, at følgende er nødvendigt. Hvad synes I?

Dyksav med føringsskinne
Skal bruges til at skære laminat- og træbordplader samt tilpasningsstykker mellem væg og under/overskabe. Snittet skal være flot og overfladen må ikke være flosset!

Stiksav
Stiksav skal bruges til at skære ud til håndvaske og kogeplader.

Boremaskine
En boremaskine med ledning med kvalitetsbor til forboring af huller til rawplugs i alle typer materiale. Valgt med ledning for at få flere kræfter.

Skruemaskine
Den giver vidst sig selv.

Krydslaser på stativ
Bruges til sikker opsætning af beslag og skinner til montering af over- og underskabe.

Har I nogle kommentarer? På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaterpas.

Borehammer med SDS-plus patron og tilhørende bor (5, 6, 8 og 10 mm er nok).

MvH,

Bent.
Lille tip til at skære laminat:
Jeg trækker saven baglæns i en dybde, hvor den kun lige går igennem overfladen, 2-3 mm. Derefter helt i bund og fremad som normalt. Det giver en helt skarp kant.
Evt. en lamellofræser (har vist mange forskellige navne) hvis du skal samle mange bordplader.

Aldrig gå ned på udstyr!

Festool domino system, til hvis du skal samle bordplader. Som Borst siger.

Div. 1-hånds tvinger, til at hjælpe med at holde ting på plads. De er meget nyttige, når man er alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis