Senco tromlepistol

Hej, er der nogle der kender til mærket Senco og ved om man kan bruge de samme søm som til Tjep?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan den, men det kommer an på hvilken tromlepistol det er. De findes i forskellige udgaver og sømmene er vinklet forskelligt fra model til model

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er en Senco scn49. Der er ikke meget info på dansk om Senco (er det et kendt godt mærke), men umiddelbart hvad jeg kan læse på engelsk bruger den 15 grader og Tjep er vidst på 0 grader.

Ved du om man så kan få andre søm mærker til Senco hvis den ikke kan bruge tjep?
Tjep findes både i 0 grader, (ZE hedder de) og 15 grader, (mx 50 hedder de)

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Mx går desværre kun til 50mm kan jeg se. Dvs. At jeg ikke kan bruge søm fra tjep som er 65mm da de er 0 grader og de SKAL være 15 grader, er det rigtigt forstået?

Ved du om der er andre producenter som laver 65mm i 15 grader? Det skal i øvrigt være rustfrit.
Så er det tjep's pc66 søm istedet.
http://www.tjep.dk/fasteners/839465

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
Tak Robert 👌. Jeg et imponeret over din viden på dette område, tak for at hjælpe 👍.

Det ser ganske rigtig ud til at det passer i tykkelse, længde, grader og hovedform. Er der noget, f.eks en eller anden lille detalje, der skulle tale imod at disse søm skulle kunne bruges i Senco scn49 som du umiddelbart kan se det (jeg kan desværre ikke indsætte et link)?

Tak for hjælpen!!!

jeg formoder det er til udvendig beklædning du skal bruge den.
Der er den god, sømmene giver en pæn afslutning fordi de er linsehovedet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej Robert, jo det er korrekt. Jeg skal opsætte 25x75 mm Superwood SW01. Jeg ringede at talte med Trælasten i dag som kan bestille sømmene hjem. Han nævnte dog at hovederne på disse søm er en smule større end på dem til Tjep ze65 men kan det passe og hvor meget, ved du det? Det lader til at disse søn er lidt mere specielle end dem til ze65.

Kan jeg også bruge andre søm end linsehoved hvis jeg skulle få brug for det på sigt? Og så slog det mig kan man også få linsehoved søm til sømpistoler uden tromle f.eks. Paslode 98? Den havde jeg nemlig mulighed for at låne, men omvendt er det meget rart at have sit eget værktøj så man ikke skal låne har gang.

Ved du i øvrigt hvad forskellen er på Senco scn49 (sort model) og Scn49xp (rød model). Tænker det må være noget professionel vs. GPS?
Jeg er lidt på udebane hvad angår Senco pistoler. Men ze65 er klart mere udbredt end senco pistolen. Jeg tror mest senco pistolen er udbredt i industrien. Jeg ved ikke hvor meget større hovederne er på de forskellige søm
Nej man kan ikke få linsehovedet søm til psn98.
Jeg formoder forskellen ligger i ny gammel udgave, måske mindre brug af luft osv. Senco laves kun i "prof", eller.....

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for hjælpen Robert, det er helt kanon 👍👍👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis