Nyt gulv med gulvvarme

Hej Alle

Jeg står overfor en renovering af vores stueetage. I den forbindelse skal vi have etableret gulvvarme i hele stueetagen. Jeg har indtil nu været sikker på at jeg var nødt til at opfylde kravet til isolering iht. BR15 (min. 300 mm). men nu er jeg imidlertid blevet i tvivl. Jeg læste forleden det nye nummer af idenyt og der var en artikel om selvsamme emne. Her er det angivet at hvis gulvet pt. har mindst 100 mm. isolering (som i mit tilfælde) er det ikke nødvendigt at efterisolere gulvet ved etablering af vandbåret gulvvarme. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette? meget gerne med henvisninger.

Det skal lige siges at jeg idag har gulv på strøer. så det ikke er nødvendigt for mig at fjerne det gamle beton først, men blot etablere det nye betonlag oven på det gamle. Jeg er godt med på at det er til min fordel at få så meget isolering i gulvet som muligt, men lige nu overvejer jeg bare mine muligheder.

På forhånd tak

Jeg indsætter lige artiklen herunder:

Er dyrt, men giver super komfort. Efterisolering af gulv og etablering af vandbåren gulvvarme er en dyr investering, men giver til gengæld en fantastisk komfort. Bor du i et ældre hus, er der mange steder ingen eller meget lidt isolering i gulvet, ofte kun 100 mm beton, og herpå gulvet – og derfor vil der altid være fodkoldt.  Bygningsreglementet stiller krav om, at terrændæk, der er isoleret med mindre end 100 mm, skal efterisoleres, hvis gulvet alligevel skal fjernes.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke svaret. Men hvorfor støber du? Du kunne vel blot smide isolering, og så enten forskalling og gulvgips eller spånplader på? Det giver mere isolering, plus hurtigere regulering af varmen.
Jeg har overvejet det. Men så bliver jeg igen i tvivl om man ikke også skal leve op til kravene i br15 med denne løsning. Som jeg læser det er det ved etablering af gulvvarmen man skal efterisolere i hele konstruktionens tykkelse også selv om man som udgangspunkt ikke bryder betonlaget op? Men det kan godt være det er misforstået. Det håber jeg for så er der mange penge at spare 😃 Og arbejde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis