Vandlås/afløb under køkkenvask

Hej alle, jeg er ny herinde og totalt gør-det-selv amatør, så bær over med mig

Vi har fået monteret nyk køkken, og jeg har forsøgt at sætte vandlås op under den nye køkkenvask. Mit problem er, at vandet skyller meget langsomt ud. Rørene er helt nye, og der er ingen propper i afløbet (har hældt vand direkte, og der er ingen blokering).

Jeg formoder at problemet opstår fordi den nye vask er noget dybere end den gamle, mens afløbet i væggen sidder temmelig højt. Er det fordi der ikke er nok fald? Kan jeg afhjælpe problemet ved at købe forlængere til nogle af de rør der fulgte med vasken -eller skal der en større operation til?

Mvh Amatøren

Min nuværende situation:
Følger jeg brugsanvisningen slavisk, mangler jeg en hel del rør for at kunne forbinde til afløbet...

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo afkorte røret hvor opvaskeren er tilsluttet.

Ved ikke om billedet snyder, men på første billede ser det ud til, at det stykke hvide rør, der går ind i det grå, hælder nedad mod højre. Du skal have det ændret, så det hænder den modsatte vej, så vandet ikke skal løbe opad for at komme ud.
Kort, som LL1 siger, det lodrette hvide rør af, så hele vandlåsen kommer højere op, og faldet dermed bliver korrekt. Det grå rør i siden skal sikkert også drejes opad, for at opnå korrekt fald.

Tak for svaret kommer det samme problem ikke, hvis vandlåsen kommer for højt op? Altså at vandet er nødt til at løbe op af, for at nå gennem vandlåsen?

Du har tilsyneladende ikke afkortet det stykke rør som Ll nævner eller i hvertfald ikke ret meget. Men jeg tror du skal havde lidt andre dele for at det kan blive mere simpelt. Her er link til et forslag. Det korte stykke lige under vasken er den hvor du har en opvasker  tilsluttet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som elmand skriver, eller en anden model som man kan få til og passe til næsten alt. http://www.vvs-eksperten.dk/geberit-vandlaas-188945050---dobbelt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis