Skifte engelsk til dansk stik. Sikring?

Hej

Jeg har lige købt en popcornmaskine på engelsk amazon til at riste kaffe i og har nu pillet stikket af for at sætte et dansk på. Problemet er nu, at der i det engelske stik sidder en 10 A sikring på det ene af benene inde i stikket. Det gør der ikke i det stik jeg har købt til at skifte det ud med. Hvad stiller jeg lige op med det? Har sikringen noget med det engelske elnet at gøre, eller er det mon noget der skal være der på sådan en popcornmaskine?

På forhånd tak :-)

Mvh Esben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lovkrav i England at der er en sikring indbygget i stikket, da det er mange af deres el-installationer der har elendige for-sikringer, og derfor skal hver enkelt del have sin egen kortslutnings sikring.

Hiv bar ehele pivtøjet af, og smid et dansk 3-benet stik på, med gul/grøn til PE/Jord, og blå og brun til fase og nul i det danske stik.

 

Du skal ikke være nervøs. I England har man externe sikringer (og større forsikringer), hvor vi i Danmark jo har valgt at sætte sikringer i tavlen, og så køre "ren" strøm ud til brugsgenstandene.
Så jeg ville sætte et almindeligt dansk stik på. Vær dog opmærksom på jordledningen skal forbindes...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svar :-) Hvad er konsekvensen af ikke at forbinde jordledningen?

Mvh Esben
Konsekvensen kan være et ubehageligt stød hvis der er en fejl på brugsgenstanden , hpfi afbryderen kobler ud før det bliver livsfarligt...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvis der er et HPFI relæ, og det ubehagelige stød glemmer du ikke foreløbigt.

fase
Hej :-)

Tak for svar. Det lyder ubehageligt, så jeg må hellere få jordet stikket.

Mvh Esben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis