Alarmsystem hjælp til en god løsning

Hej. Jeg er på udkig efter et rigtig godt og fungerende alarmsystem. Jeg har søgt en del rundt på nettet, og jeg syntes det bugner af billige trådløse sæt, som man måske kan have sin tvivl om, om de virker som de skal? Jeg har ikke behov for et abbonament til et alarmfirma. Det jeg godt kunne tænke mig er beskrevet nedenfor.

- Det hele er eller kan føres med kabel så det ikke er så nemt at "jamme".
- Derudover med et GSM modul med SMS til 10 numre.
- tilkobling af overvågningskamera som man måske kunne tilgå fra internettet? Bare et enkelt til placering udenfor.
- følere til vinduer, hvor der kan bores op i karmen så disse bliver skjult.

Er der nogle der har nogle gode erfaringer eller ideer så kom endelig med det 😀 Mit max budget ligger på omkring 10.000kr

Håner i har nogle fantastiske ideer til et lækkert setup.

Mvh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kasper,

Nu er det godt nok ikke et specifikt alarmsystem i klassisk forstand, men jeg benytter selv Fibaro og deres produkter som alarm. Det er jo en helt anden verden end den du formentlig søger efter, men omend ikke andet kan det udbygges og tilpasses mine behov.

De har en Youtube channel med mange fine film hvis du keder dig lidt i weekenden https://www.youtube.com/user/FibaroCom 

Min svoger har et sytem fra G4S, det er dog temmelig pebret i måneden.

Hej NorAndersen.
Tak for svaret jeg vil prøve og kigge lidt på det. 😊
Ikke for at forklejne alarmsystemer, men virker de?
De fleste alarmer består af en detektor (eller flere) en "boks" der kan kobles til og fra med, der typisk sider udendørs og en alarmgiver (sirene eller stille sms ting), samt selve alarmboksen.

Hvis du sætter dig i tyvens sted, så kan man enten klippe strømmen (med mindre der er batteri back up) eller vippe "boksen" eller sirenen en på goda'en med det koben, som du lige har brækket et vindue op med, og dermed er alarmen sat ud funktion.
Eller også så kan man (tyven) tage chancen og lade som ingenting, og så har tyven typisk 10-15 minutter til at finde hvad man skal og forlade hjemmet, inden der dukker nogen op (enten ejer, familie eller vagtselskab).

Jeg ville nok hælde mere til at skalsikre mit hjem med gode vindues låse, dørlåse der ikke åbnes indefra (så skal tyven ud samme vej som han kom ind) og så satse på nabohjælp ved ferier(jo flere øjne jo bedre).
Endelig er en af de mest benyttede indbruds metoder at folk har en ulåst stige hængende på bagsiden af en garage, og vupti så er vinduet på 1 sal en let adgangsvej.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

God ide med en alarm.
Vi startede med kun at skalsikre vores hus med helt nye "indbrudssikre" vinduer og døre fra Outline. Alle med lamineret glas.

Desværre havde vi alligevel indbrud i sommers. Hvis de vil ind så skal de nok komme det. Lige meget hvor meget du sikrer.

Nu har vi fået sat en alarm op. For som politiet sagde så havde tyvene meget god tid hjemme hos mig. Alt var rodet igennem. En alarm ville have stresset dem, så de ikke havde brugt så lang tid. Derudover ville jeg med en alarm have fået besked på min telefon om at alarmen var gået og så havde jeg kunne sørge for at der inden for 5 minutter, havde stået en nabo og skræmt dem væk.

Du skal ikke være nervøs for om tyvene ødelægger alarm eller sensorer eller klipper strømmen. Gør de det går sabotage alarmen og du vil få besked om det. Sirenen placerer du på et sted hvor de ikke kan komme til den.

Jeg valgte også trådløs alarm fra og trak kabler over loftet til alle sensorne. Gad ikke bøvlet med batteriskift og derudover alt trådløst bare det mere ustabilt end kablet.

Jeg valgte en Jablotron 100 alarm De kan dog kun købes gennem alarmfirmaer. Meget professionel og super stabil. Kameraerne er dog ikke gode så der bruger jeg et andet mærke.

Men kameraer kan jeg også anbefale. Vi havde nogle gode videoklip med lyd af de Albanere som lavede indbrud hos os. Det var en rar ting at vide at det ikke var nogle lokale som havde lavet indbruddet og med de fine billeder blev Albanerne også dømt for indbruddet, da de blev fanget af politiet en måned senere i forbindelse med nogle andre indbrud.


 
Hvis du er interesseret har jeg en ny JA100 du kan købe af mig.

Det er en rigtig fin central.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja tænkte selv lidt at sætte det op. Jeg afventer pt et tilbud fra et firma hvor de levere og kobler op, men hvor jeg trækker kablerne. Ellers har jeg kigget lidt på jysksikrings service som dog er trådløs men kan kobles på Trådført.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis