Huller i betonloft på kælderbadeværelse

Hej,

Jeg har et ældre badeværelse i kælderen, som jeg ønsker at shine op! Der er nogle ret store huller i loftet, da der er blevet rørført til dit og dat på badeværelset oppe i stue-etagen. mit spørgsmål er hvad jeg lapper disse huller med ? er det noget reparationsmørtel eller beton ? Købte noget weber reparations-beton igår (5kg) og det rakte jog slet ikke til noget som helst.... hertil morgen er det dog meget fast og lader til at ha' virket, men jeg syntes det var noget svært at få til at hæfte igår.

 

nogen input til præcis hvad jeg søger også gerne mærke og hvor det kan købes..

 

Tak

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et pudset loft, har du et tæt lag af træforskalling under dit pudslag. Det er svært at reparere - overvej i stedet at skrue et lag gips på. Vælg nogle skruer, som har en længde, der går gennem pudslaget og kan opnå tilstrækkelig vedhæftning i forskallingen.

VH
hej snedkerlim...

har overvejet det, men der er desværre ikke plads til gips.... fyldt med rør over det hele og meget lavt til loftet...
altså med mindre jeg skruer det på forsklling ?
Hvis din etage adskillelse er af beton er spørgsmålet om du ikke bare kan nøjes med en alm pose færdigblandet beton, og en flaske beton klister og så bare proppe hullet godt til og så sætte et bræt over hullerne som forskalning når du er færdig så betonen ikke falder ud igen.
Sæt et forskallingsbræt op nedenunder, så du har noget der holder.

Så pensler du kanterne med lip's blå fliseklæb, rørt tyndt (tænk tyk maling). Derefter beton som du blandet cement:grus 1:4. Bland det tørt (jordfugtigt), så det ikke løber. Og tryk det på plads. Dagen efter fjerner du brættet og så er hullet lukket
Som vatnisse beskriver. Det er vejen frem

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Annonce
mange tak for svar - bare fordi jeg er nysgerrig, men hvorfor fliseliklæb først ?
Og hvad bruger til at støtte forskallingsbræde? findes der en klogt redskab eller anordning ?
Fliseklæberen skal virke som lim. Det nemmeste redskab til at understøtte din "forskalling" er et bræt, som er lidt længere end loftshøjden. Brædtet sætter du i spænd mellem forskalling og gulv.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også