Vende pal.

Kan man vende palen i en urgammel låsekasse?

Urgammel er nok omkring 80-100 år og den hedder REX 

Den virker fint og jeg har skam også nøgle til den - eller rettere - til alle tre, men det er nedren når de alle vender forkert til mit brug.

Jeg kan self. bare skrue den fra hinanden, men spørgsmålet er vel om den kan vendes og om jeg kan samle den igen.

Der er jo de ustyrlige fjedre i dem.


Sniffer  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke at være bange for at skille den ad. Der ligger kun en drejefjeder og den kommer ikke sådan ud af sig selv. Jeg har en forestilling om at den er nittet sammen. Og den kan næsten helt sikkert ikke vendes, palen er fræset ned, så der er plads til skubberen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er nok fordi man glemte at opinde stjernekærv for 80 år siden

 

Jeg fik palen vendt men selvfølgelig kunne låsen ikke åbnes igen efter at være låst.
Skille det hele og fjerne gammelt beget olie og smøre påny.
Endelig virkede det hele som nyt.
Og så var låsekassen ALT for dyb til hullet i døren, aii hvor blev jeg sur------------------------men kun i et minut - nå, men det måtte opgives og en anden løsning må findes for hullet kan ikke laves dybere..
Men takker for hjælpen alligevel.

Sniffer  
Selvfølgelig kan hullet laves dybere. Når jeg står overfor sådan et problem siger jeg ofte:" De kunne bore under Storebælt, så det her kan også lade sig gøre"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hvor er du klog ev elmand - jeg graver så bare igennem og udskærer en firkant i glasset eller hvordan??
Så selvfølgelig kan det IKKE laves større, som jeg jo skrev.

Sniffer  

Uha Uha der brændte jeg nallerne. Jeg kunne ikke lige se for mig at der var glas i døren.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja galt af sted kan man jo altid komme - sådan er det jo, men poienten i det er så..........

Jeg leder efter to "stalddørsgreb" nu og jeg ved de er der et sted, men hvor har ham den lange gemt dem??

Så kommer han ind på værkstedet og udtrykker begejstring for, at jeg gider rydde op. 

Inde i hjørneskabet, under grebe og spader m.m. som skal ha' nye skafter. der fandt jeg et Holmegård krystalfad, som vi har ledt efter i flere år. Hvordan faen er det havnet der?  Jeg havde solgt det, men måtte tilbageføre pengene, for fadet var pist væk.

Og mine pumper til de små fontainer fandt jeg også - gemalen har ikke kunne finde dem de sidste par år, dem havde han også gemt for godt.

Her er mindst 100 kg skruetrækkere og andet, som aldrig bliver brugt, det skal nu sorteres og sendes på genbrugen.

Hvornår jeg finder de skide greb ved jeg ikke, men mon ikke jeg bare giver de 100 bobs ud til et nyt, men jeg må vel hellere rydde op i de sidste skuffer og skabe, så han kan komme til at stoppe en masse sjove ting ind igen.

Og sikke en masse der røg på lossen.

Nå jo - jeg skulle bruge den lås i en udhus/drivhusdør, som vi er ved at lave, men nu står den altså på stalddørsgreb.

Om jeg hygger mig? Det kan i lige tro, at jeg gør - hver dag.


Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis