Muret skur

Hej.
Håber I kan rådgive mig lidt mht køb af mateialer og hvilken str/std der er at foretrække.

Vi vil gerne ha lavet en muret skur med støbt gulv på ca 20kvm. Skal mures op i facade sten.

Målerne på skuret er ikke vigtig. Bare det min er 20kvm og max 3.5m i højden.

Skuret blir lavet med håndværkere og med hjælp med venner og bekændte.

Findes der std str spær?
Hvor købes spær billigt i Nordjylland?
Hvor købes billige træ/alu vinduer, 2 lags. Og yderdør?

Mon det er en fordel at købe alle bygge mateialer i fx et byggemarked eller kan det mon bedst svare sig at købe mure sten ved Randers tegl, vinduer ved vel Velfac spær ved osv? Eller det hele i fx bygma?
Har I erfaring med at bestille byggematerialer online?

På forhånd tak for hjælpen

Sæby
Hej. Håber I kan rådgive mig lidt mht køb af... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor dybt vil I gave? Til sokkel. Nogle siger 90cm andre siger 40cm er nok?

Kan det svare sig at selv blande beton? Eller hvor meget pris forskel er der på at færdig beton? 100%?

Der skal være 25grader tag hældning. Ibf dobbel sort.

Sæby
Alle først find en oversigts tegning af din grund og mærker hvor skuret skal stå og sæt det ind og matrikel nummer. Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin.

Hvad tænker du mht det?

Sæby
Placering af skur i forhold til skel og andet bebyggelse

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Nu må du altså ha mig undskyldt! Du har tidligere skrevet, at det er din murer-ven der skal mure facaden. Var det ikke yderst nærliggende at spørge ham om sokkel, beton og sten? Skal det du, skal du i frostfri dybde, dvs 90

 

Jo du har ret. Man han mener at 40cm i dybden er nok. Samme gør bygma
Hvilket jeg er uenig i. Så vi går 90ned.

Så det var for at få endnu en mening.

Mht placering så skal "skuret" min være 2.5m fra skæl. og max højde 3.5m ifølge lokal planen.

Sæby
Det lyder til at kunne blive et fint skur, måske lidt dyrt i forhold til at det kun skal være 20m2.

Måske kan du være heldig at finde nogle vinduer billigt på den blå avis eller G og G, når skuret ikke er bygget endnu kan du jo tilpasse hullerne efter vinduerne.

Mht isolering så er det efter hvad du synes der skal i hvis du ikke ligefrem også får lavet en varmetabsramme-beregning.
Jo mere isolering du putter i nu, jo mere sparer du i længden på opvarmning.
Men ellers er 200mm i gulv og 100mm i væg og så meget som muligt i loft vel et meget godt bud.
Men det er altså tal jeg griber i luften og har ikke noget med de eksisterende krav at gøre.

Måske kan du også finde spær på den blå avis ellers er det jo bare at bestille, jeg synes ikke de var så dyre som frygtet fra en spærfabrik ( gennem bygmax)

Jeg har bestilt stort set alle byggematerialer fra bygmax til en tilbygning jeg lavede sidste år og det fungerede rigtig godt, de er meget service venlige.

VH Torben
Altså, tag leverandører med et grand salt og check leverede varer mens chaufføren er der. Sidst bestilte jeg 12 spær, da jeg pakkede dem ud, var der leveret 12 regler, hvoraf adskillige var med svamp. Det var for øvrigt Bygmax (bygmax hemmelige afd.). Helt ærligt ville jeg overveje arealet rigtig meget. Det er småpenge, der skal til for flere kvm. 20 kvm er dælme hurtigt fyldt op. Og du .... Hvad med at smække en port i. Det gjorde jeg og kan slet ikke undvære de forbedrede adgangsforhold. Det behøver ikke være en fin ledhejseport. Feks en skydeport bygger du selv og skinnesystem købes færdigt. Feks hos Lindberg i Vejen (Balltec)

 

Tak for det gode råd.

Et sidste spørgsmål: ang anmelding/byggetilladelse. (muligt at det er forskelling fra kommune til kommune). Men ved opførsel af bygningerne under 50kvm og max 12meter i skæl så kræves der det kun en anmeldelse af byggeriet? Eller hvad? Og hvad koster dette ca?

Sæby
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis