Muret skur

Hej.
Håber I kan rådgive mig lidt mht køb af mateialer og hvilken str/std der er at foretrække.

Vi vil gerne ha lavet en muret skur med støbt gulv på ca 20kvm. Skal mures op i facade sten.

Målerne på skuret er ikke vigtig. Bare det min er 20kvm og max 3.5m i højden.

Skuret blir lavet med håndværkere og med hjælp med venner og bekændte.

Findes der std str spær?
Hvor købes spær billigt i Nordjylland?
Hvor købes billige træ/alu vinduer, 2 lags. Og yderdør?

Mon det er en fordel at købe alle bygge mateialer i fx et byggemarked eller kan det mon bedst svare sig at købe mure sten ved Randers tegl, vinduer ved vel Velfac spær ved osv? Eller det hele i fx bygma?
Har I erfaring med at bestille byggematerialer online?

På forhånd tak for hjælpen

Sæby
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis dit "skur" bliver opført af håndværkere, skal du nok regne med, at de selv helst vil levere materialer. Desuden skal du vel have en form for tegning og tilladelse, når det skal være så højt. Spærene kan en spærfabrik udregne for dig. Du skal bare lige være sikker på målene af skuret og hvilken tagbeklædning du vil have. Et tip er at kigge på Skave nedbrydning mht vinduer og døre. Jeg købte selv 2 træ/alu døre med ruder for 9000 tilsammen - og de var nye. Resten af træet og isoleringen ville jeg blot købe i trælasten

 

hvis dit "skur" bliver opført af håndværkere, skal du nok regne med, at de selv helst vil levere materialer. Desuden skal du vel have en form for tegning og tilladelse, når det skal være så højt. Spærene kan en spærfabrik udregne for dig. Du skal bare lige være sikker på målene af skuret og hvilken tagbeklædning du vil have. Et tip er at kigge på Skave nedbrydning mht vinduer og døre. Jeg købte selv 2 træ/alu døre med ruder for 9000 tilsammen - og de var nye. Resten af træet og isoleringen ville jeg blot købe i trælasten

 

Hej

Tak for svar.

Fik vist skrevet forkert. Det skal laves sammen med en mure og jeg skal selv stå for materialerne.

2.5-3.5m i højden er det ikke meget alm?

Tak for fif med vinduer

Sæby
Hej

Tak for svar.

Fik vist skrevet forkert. Det skal laves sammen med en mure og jeg skal selv stå for materialerne.

2.5-3.5m i højden er det ikke meget alm?

Tak for fif med vinduer

Sæby
Hej

Tak for svar.

Fik vist skrevet forkert. Det skal laves sammen med en mure og jeg skal selv stå for materialerne.

2.5-3.5m i højden er det ikke meget alm?

Tak for fif med vinduer

Sæby
Annonce
Find ud af hvad grundmålet på skuret skal være og tænk på højden skal harmonere med omgivelserne. Du skal sørge for at skuret ikke kommer til at dominere og der er et fornuftigt forhold mellem højde og tagflade. Når du har de ting på plads bliver det lidt nemmere det hele. Materialerne ville jeg købe lokalt det kan godt svare sig når du ved cirka hvad du skal bruge smutter du ned og får en pris på det og få en eller to ekstra priser så du kan sammenligne om du bliver snydt eller ej. Læg mærke til mange tager emballage og fragt gebyr i dag så der kan du nemt lave lidt penge. Du kan evt tage nogle billeder og ligge ind i tråden så kan du få lidt råd om design

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Super.

Tak for de gode råd.

Jeg tænker noget i denne stil(dog en anden sten og uden gesims)

Sæby
Du har glemt at indsætte billedet.....

/ Njord

MVH Njord
Hvor mange mm isolering vil I anbefale at have i væggen?
Og hvor mange mm isolering i gulvet?

Kan ikke oploade billede pga hukommelse står der...

Sæby
Nu hopper det vist fra skur til bygning. Hvis du vil have en varmekilde, er der regler, som kan ses på rockwools hjemmeside. Under alle omstændigheder ville jeg ofre en god isolering i gulvet og loftet. Dvs 3-400 mm i gulv og 300 i loft, måske 200 i væggen. Mht taghældning, så foreslår jeg, at du vælger samme hældning som dit hus eller 20-25 gr., skal du have loftsrum? Hvilken tagbeklædning vil du have?
PS lav det nu ikke for småt. Jeg byggede et i træ på 30 kvm og det er yderst passende. De ekstra kvm koster æ en kogt korøv mæ bette finbrøj. Pas på byggehøjde til skel!

 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis