Det varme vand bliver koldt, når jeg skruer op for trykket/hanen

Hej alle,

Jeg overtog for ca. 1 år siden et hus med fjernvarme. Vi lagde godt mærke til, efter vi var flyttet ind, at tændte man den varme hane på fx vandhane eller bruser på fuld styrke, så blev vandet pludselig koldt. Hvis vi skruede lidt ned for vandhanen/bruseren, så der ikke var så meget tryk på vandet, blev det (efter noget ventetid) varmt igen. Det var dog ikke et problem for os, og vi kunne sagtens få rigeligt med tryk på bruseren til at tage bad uden at skrue helt op. Med tiden er situationen dog gradvist blevet værre, og nu kan det varme vand nærmest kun pible ud, hvis det skal være varmt. Vi kan sagtens skrue mere op for den varme hane og så kommer der fint masser af vand ud med masser af tryk - det er bare iskoldt! 

 

Det er umidelbart et problem i alle vandhaner og bruser i hele huset. Er der nogen, der har nogen idé om, hvad det kan være? Jeg tænker, at jeg nok skal have en vvs'er ud, men ville gerne være klædt lidt på i forhold til, hvad problemet kunne være inden. Og kan det have noget med vand/varmeværket at gøre?

Hej alle, Jeg overtog for ca. 1 år siden et hus... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af DocHoliday på 25-02-2016 19:25
Update. Fik den ene snavsesamler skilt ad og renset, men den anden er fuldstændig irret fast, så selv med en meget stor rørtang, kunne jeg simpelthen ikke få den af - og nu har jeg ødelagt kanterne på møtrikken i forsøget.

Der er en grund til at VVS'er har lidt større overarme end elektrikkere. 

http://www.jdmgraphix.com/wp-conten...-Shirt.jpg

Er selve snavsesamleren nem selv at skifte? Kan den bare drejes af?

Det er normalt nemmere at åbne en snavssamler end at skifte den. 

bare" at skifte: sætter du det forkerte materiale, kan du nemt risikere at få korrosion. Hvis det er den snavssamler, der sidder i drikkevandskredsen, må du ikke pille ved den, og den nye skal have dråbemærke. 

 

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis