led lygter.

Hej allesammen.

Jeg er ved at lave lys på en trailer, den er Ca 175 cm bred, så der skal være hvidt lys fremad, jeg har købt nogen led lygter til dette formål, men de lyser ikke, jeg har målt at der kommer strøm ud til dem.

Nogen forslag til løsning af problemet?
Kan det være fordi der mangler modstand? De er bare koblet ind sammen med baglygterne.

Mvh
Rasmus

 If it dont fly, it is too heavy!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Rasmus Bjerring på 23-02-2016 21:20
Hej allesammen.

Jeg er ved at lave lys på en trailer, den er Ca 175 cm bred, så der skal være hvidt lys fremad, jeg har købt nogen led lygter til dette formål, men de lyser ikke, jeg har målt at der kommer strøm ud til dem.

Nogen forslag til løsning af problemet?
Kan det være fordi der mangler modstand? De er bare koblet ind sammen med baglygterne.

Mvh
Rasmus

Når der er spænding ude på tilslutningerne ved lygten, burde de lyse. Kan det tænkes lygterne har flydende stel og du så har polvendt dem ?

Ellers må du prøve og lave et link til lygterne så vi kan se om der er noget specielt ved dem.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Rasmus Bjerring på 23-02-2016 22:23
Jeg prøver at vende poler i morgen. Men har aldrig hørt om flydende stel, og det er utroligt at jeg så har vendt dem begge forkert. Men det skal prøves. Du mener ikke at det kan være for lav modstand når de er koblet ind på samme leder som baglyset.

Nej det burde ikke være grunden. Hvis du måler 12 volt eller har klart lys i en prøvelampe direkte på terminalerne på lygten, skal de lyse forudsat den er polariseret rigtigt. 

Nu kender jeg ikke dine markeringslygter, derfor bliver det gætteri. Er stødt på flere led lygter hvor der skal trækkes en ledning fra stel/minus til lygtens minustilslutning. 

En led lampe kræver nemlig at pluds og minus ikke er ombyttet for den lyser, modsat en almindelig pære der er ligeglad.  

Pøj pøj med fejlfindingen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så blev fejlen fundet, De var polvendt, tak for hjælpen. Mon ikke jeg husker det til en anden gang?

 If it dont fly, it is too heavy!

Skrevet af Rasmus Bjerring på 24-02-2016 08:24
Så blev fejlen fundet, De var polvendt, tak for hjælpen. Mon ikke jeg husker det til en anden gang?

Ret beset er muligheden til stede.    

Godt du fandt ud af det. God vind. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis