Afløb under vaskemaskinen

Er der nogen som har en god ide til hvad man kan gøre ved en vandlås som udtørre, den bliver ikke brugt men er lavet som sikkerhed til hvis der skulle ske et brud på vandrørene. Jeg har haft en VVS.firma til at lave det men de fortalte mig ikke at jeg ville få udtørrings problemer. Er der nogen som kender til problemet. EHJ

EHJ
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsningen hedder glyserin. Det fordamper ikke og er ikke skadeligt.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skal det være en blanding eller rent glyserin

EHJ
Jeg ved nogen typehus firmaer bruger det i vandlåse og toiletter, for at undgå kloaklugt i udstillingshusene. Jeg forestiller mig bare de hælder det ned i afløbet, oven i det vand der normalt ville være der.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg siger tak det skal prøves

EHJ
fyld vandlåsen med vand og hæld 1/2 liter glycerin oveni. Men husk, det holder ikke evigt

Annonce
Ellers, de nye urinaler uden skyl bruger en eller anden væske som hindre lugt. den må da være godkendt til formålet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
også herfra: fyld vandlåsen med glycerin, hvis du læggen en akvarieslange til afløbet, som du fører ned under vaskemaskinen, kan du senere sprøjte noget mere i.
Ellers er det jo bare at hive vaskemaskinen ud, når det begynder at lugte af kloak.
Du har vel ikke i fuld alvor placeret et afløb under vaskemaskinen? Det kan forårsage, at der stiger vanddampe op i din vaskemaskine og forårsager rust og fejl i elektronikken.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis