Er stofledning stadig nødvendig? (PH lampe)

Hej, jeg har en PH 3/4 og skal have ny ledning i. Men er stofledninger stadig nødvendig, nu hvor vi bruger LED?

For 20 år siden skulle der stofledning på pga. den er til max 100w glødepærer (170 grader). Men her i LED dage, så kommer temperaturen da aldrig i nærheden eller?

Vil helst bare have en alm rund/hvid ledning i.

Hej, jeg har en PH 3/4 og skal have ny ledning i.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Bent Andersen på 23-02-2016 22:04

Den originale Louis Poulsen ledning har så vidt jeg husker også en træksnor som bærer vægten af lampen. Øverst mod loftet har snoren et øsken som skal hægtes i en krog i loftsrosetten.
At droppe den til fordel for et billigt plastkabel er efter min mening en rigtig dårlig ide.

Bent.

Du skal nok op i en større lampe end en PH 3/4 for, at der bæretråd i ledningen.


fase
Tak for input allesammen. Tror jeg prøver med ikke-stof ledning :-)

#Bent Andersen. Disse lamper er fra 1987 og har ikke bæretråd i de tidligere ledninger. Der er en 'dut' som skrues ind mod ledningen og holder lampen. Lampen vejer 770g, så det er ikke alverden.

De originale lamper fra LP har ikke nogen "dut" som bliver skruet ind i kablet, men en trækaflastning/kabelsikring som minder om en borepatron og er uforskammet dyr. Derudover er E-27 pærefatningen kortere end dem man almindeligvis kan købe i et byggemarked, keramisk og også dyr.

Du arbejder med en lampe, hvor det oprindelige/originale kabel forlængst er væk.

Bent.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis