Pris på nybyg

Hej LDS

Min kæreste og jeg går og tænker på hus. Vi har kigget længe, og på mange huse, men det helt rigtige er ikke dukket op endnu. De eneste huse vi har kunnet lide, de har krævet meget renovering, og så er det jeg er begyndt at tænke på at bygge selv. Der er selvfølgelig muligheden for typehuse, hvor man får en fast pris, men det er ikke lige den løsning jeg er mest vild med. Det jeg gerne vil vide er, hvad er håndværkerudgiften ved at bygge nyt? Jeg har altid hørt at man kan regne med 10.000,- pr. m2, og det kan også godt lade sig gøre, men bliver det så den skrabede model man bygger? Vi skal ikke have det ypperste luksus, men vi skal bestemt heller ikke have det billigste skrammel.

 

Mvh. NikolajBo

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke selv skal røre en finger, kan det måske lige gå med 10.000/m2 men det bliver altså skrabet...det bliver endda meget svært at få plads til haveanlæg/carport/garage/terasser - hvis du ikke selv vil røre en finger.
Jeg tænker at gips- og malerarbejde er noget vi selv klarer. Mht. have, så er mit umiddelbare håb at vi kan finde et billigt og nedrivningsmodent hus, vælte det, og så bygge nyt. Så er det meste af grunden anlagt, og så er det kun i husets umiddelbare omkreds der skal gøres noget. Garage/værksted skal der være med, og der har jeg regnet med at det koster ca. 6000,- pr. m2.
4000,- hvis det er selvbyg og det bliver ret så flot hvis du er en dygtig GDS

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
En typehus pris ligger på omkring 12000 kr pr. kvadratmeter, skrabet model.
Du skal op i en pris, hvor du skal op i en 14-15000 kr pr kvadrat meter. alt inkl.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis du vælger en nedrivning skal du tænke på hvor meget en gravemaskine roder når man bygger. Jeg taler af erfaring tænke ikke synderligt over det og har lavet stort set hele haven om efter en nybyg af garage. Den rendte i ca 4500 m2 og det er isoleret og hele pivtøjet der mangler kun klinker på gulvet. Men det var 100% GDS og det er mega hårdt og tager rocker lang tid skal jeg sige dig.

Jeg mener huscompagniet siger ca 11500 m2 for et hus men det er jo på en klar grund. Nedrivning koster ca 100.000-200.000 alt afhængig af mange ting. Men jeg ville ikke ville nedrivning for at undgå at lave have men fordi det er der jeg vil bo.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Janus007: 4000,-? Mener du for garage eller for hele huset? Det hele bliver ikke selvbyg da vi simpelthen ikke har tid, overskud eller lyst til det.

Bygningskonstruktør: Det passer nu ikke helt. Jeg har set typehusfirmaer der bygger ned til under 10.000,- pr. m2. Men nu er det ikke så meget pris på et typehus jeg søger - det kan jeg jo altid snakke med et typehusfirma om. Det er prisen på at få en håndværker til at opføre et hus jeg selv leverer tegninger mm. til.
Nikolaj: Ja det er omkring 4000,- for et selvbyg typehus udført i træ.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Nikolaj: Ja det er omkring 4000,- for et selvbyg typehus udført i træ.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Eksempel på typehus priser http://www.prebenjorgensenhuse.dk/attraktiv-pris/
Ved individuel boligbyggeri i samme standard og kvalitet, skal man påregne en merpris på min. 20% plus udgifter til arkitekt
Eksempel på typehus priser http://www.prebenjorgensenhuse.dk/attraktiv-pris/
Ved individuel boligbyggeri i samme standard og kvalitet, skal man påregne en merpris på min. 20% plus udgifter til arkitekt
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også