Gulvvarme med larm fra shunt

Hej LDS,

Mit gulvvarme anlæg er ved at drive mig til vanvid. Er der nogen LDS'er der har et kvalificeret bud på hvorfor vores gulvvarmeanlæg larmer og knorrer?
Vi har overtaget et nyt hus pr. 1.2 hvor i anlægget er monteret. Efter at have talt med Grundfos, og haft besøg af vvs’er (i anden sammenhæng) og en "ekspert" (henvist af Grundfos kundeservice), har vi skiftet pumpen - det var deres anbefaling og vurdering. Det har dog ikke afhjulpet problemet.
Afhængigt af hvor stor “load” der er på systemet knurrer og larmer anlægget som sagt. Kører pumpen på laveste konstanttryk er der ingen larm (ca. 8-9 watt). Men så snart vi kommer over ca 10 watt på pumpen, knorrer systemet.

Hvis det er til nogen hjælp er her en video hvor man tydeligt kan høre larmen fra anlæg'et: https://www.youtube.com/watch?v=aEJdmD8Hts8

Hvad faen kan der være galt???

Mine observationer:

• Kører anlægget med 2 (ud af 10 kredse) som kalder på varme, og kører pumpen på AutoAdapt, er anlægget stille og pumpen kører med 8-10 w.
  • Kører anlægget med +4 kredse som kalder på varme, og kører pumpen på AutoAdapt, larmer anlægget og pumpen kører med hele 20-22 w.
  • Sættes pumpen på laveste konstanttryk er der ingen larm, uafhængigt af hvor mange kredse der kalder på varme. Jeg ved dog ikke om jeg kan holde varmen med den indstilling.

Lidt facts om anlæget:

• Wavin shunt med 10 kredse, AHC9000 styring og trådløs rumtermostater
  • Grundfos Alpha 2 15-60 130 - netop udskiftet fra Alpha2 L 15-60 130
  • Fremløb fra fjernvarmen er 64-66 grader
  • Retur til fjernvarmen er ca 29-34 grader
  • Liter pr. time retur til fjernvarmen svinger fra ca 50-180 liter i time
  • Fremløb på gulvvarmen er mellem 32-38 afhængigt af hvor da jeg sætter kontraventilen.

Håber virkelig der er nogen der kan give mig et skub i den rigtige retning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis