Installere vaskemaskine selv

Regnvand og spildevand har fælles rør, så nu vil jeg til at installere vaskemaskinen i garagen. 
Der er en en taphane med koldt vand i garagen, som jo også er praktisk til vandslangen. 
Kan jeg monteret vaskemaskinen på denne og stadig bruge den til vandslangen? 
Og hvad skal jeg bruge, for at det kan lade sig gøre? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Kirchhoff på 23-02-2016 07:19

Regnvand og spildevand har fælles rør, så nu vil jeg til at installere vaskemaskinen i garagen. 
Der er en en taphane med koldt vand i garagen, som jo også er praktisk til vandslangen. 
Kan jeg monteret vaskemaskinen på denne og stadig bruge den til vandslangen? 
Og hvad skal jeg bruge, for at det kan lade sig gøre? 

Hvorfor får du ikke monteret et T-stykke, så du har to vandhaner. Så er du fri for at demontere vaskemaskinen, hver gang du skal bruge din  vandslange. Du skal også bruge et reduktionsstykke 1/2" - 3/4", hvis det ikke følger med vaskemaskinen

fase
Det er det, som jeg tænkte, at var løsningen. Er bare ikke så skarp ud i VVS, men tænker, at jeg godt vil rode med det lidt selv end smide 1.500 - 2.000 kr. til en VVS´er.
Så jeg takker meget for hjælpen.
hvis du selv laver det skal du huske at hanen til vaskemaskinen skal have kontraventil.
Hvis du ikke har skruet rør sammen før er det en god ide at bruge gammeldags pakgarn og ikke det tynde hvide silikonetape. Med pakgarn kan du skrue kontra uden at det bliver utæt, og så naturligvis et galvaniseret t-stykke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis