Opel Corsa D udskiftning af radio

hej folkens!

Jeg er i gang med at få udskiftet bilens orginale radio med en JVC radio. Jeg har skaffet en adapter men jeg ved ikke hvorfor den ikke virker. Når jeg sætter stikket til er der ingen reaktion. Radioen vil slet ikke tænde.

Det fungere fint nok med den orginale. 

Er der nogen herinde der har erfaring med udskiftning eller tilfældigvis ved hvordan man får den til at fungere?

 

Den adapter jeg har skaffet er fra biltema:

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Monteringsdele/Adapterkabler-ISO-2000034143/

 

 

På forhånd Tak


gratis er bedst!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du kigget i bilens kablingsdiagram og tjekket om biltemakinamand nu også har lavet den rigtigt til netop din model/årgang?

BTW: Det kun ved engelske biler, hvor det nytter noget at fylde røg på, når den den først er kommet ud.

Du går fra bilens originale til standard ISO. Der har du i strømstikket (det sorte) en rød, orange, sort, blå og gul ledning.

Sort skal der være stel på, rød + over tænding, gul fast + fra batteriet, blå disponibel til motorantenne, og orange til Dimmer.

PS    Har du tænding på ???

Ps. Er det den med seperat display. ???

Mvh Ole

Hej.
Noget nyt om radioen ???

Tak for svarene "Mjølner" og "autoole".

Efter nogle dage uden at få svar herinde fra, opgav jeg forummet og derfor har jeg først set jers svar nu.

Men jeg har fundet ud af fejlen.
Det der skulle til var at den røde ledning fra adapteren skal kobles til en 12 V ledning ( jeg tilsluttede den til cigaret tænderen). Den kan dog også sammenkobles med den gule ledning så båden den gule og den røde kobles til samme sted som adapteren fører den gule ledning til! Dog vil det medføre at radioen IKKE slukker efter at du har slukket motoren og taget nøglen ud. Vælger man den løsning skal man selv huske at slukke radioen!

Men som sagt, det jeg har gjort er at jeg har tilsluttet den røde leding fra adapteren til en ledning der går til cigaret-tænderen. Mit spørgsmål er nu så, er det sikker nok at bare lade den stå som den er, eller skal jeg sikrer den med noget sikring? Og evt. hvilket sikringstyper anbefaler I at jeg bruger?

På forhånd Tak!


gratis er bedst!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis