Polo kører på 3 cylindre

Min dejlige, gamle Polo 6n fra 1999 har problemer. Efter at have stået stille en uge kørte jeg igen i den i går. Den kørte fint som sædvanligt i fem kilometer. Men Så begyndte den at hakke og sprutte lidt. Den går ikke ud, men den går vildt ujævnt og der skal ikke særlig lave omdrejninger til før den hakker som om den skal til at gå ud.

Jeg har i dag været ude på motorvejen på en længere tur. Det er ligesom om, at når den bliver kørt op over 3000 rpm, trækker den jævnt og godt. Men ligeså snart omdrejningerne falder, hakker den igen.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes eller har lignende erfaringer?

Da jeg har lidt andre udgifter på den, der er lige op over, er jeg lidt påpasselig med bare at få det lavet, da det jo er et spørgsmål om det kan betale sig og få lavet alle ting i forhold til bilens værdi.

Den har kørt lige under 170.000 kilometer

 

Mange hilsener

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tændkabler og rør, kontroller lige dem
Jeg har haft nogenlunde samme problem, min gik dog ikke på 3 cylindre (også årg. 1999). Jeg fik skiftet tændkabler, tændrør, flere strømfordelerdæksler og rotore.
Så kom i jeg samtale med en pens. mekaniker, som med det samme sagde ny strømfordeler. Det skulle være et velkendt problem med Polo, som den aut. åbenbart ikke kender til.
Jeg købte ny strømfordeler og den har kørt som en drøm siden.
Vi havde tidligere en Kia Picanto, der har kørt 25.000-35.000 km på 3 cylindre, uden det kan/kunne mærkes på den. altså bortset fra lidt manglende kraft i optrækket.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg er sgu kommet lidt i tvivl nu. Er egentlig ikke sikker på den kører på 3 cylindre. Jeg antog det, fordi det minder om en bil jeg havde på et tidspunkt, der kørte sådan, hvor den kørte på 3 cylindre. (Det blev dengang diagnosticeret)
Her til aften lægger jeg mærke til, at det lyder som om udstødningen ikke er tæt. Den brummer voldsomt.
Har kørt med utæt udstødning før, og det skabte ikke samme problemer som nu.
Derfor er jeg forvirret. Kan problemerne være skabt af udstødningen?
Skrevet af flymale på 22-02-2016 21:32
Jeg er sgu kommet lidt i tvivl nu. Er egentlig ikke sikker på den kører på 3 cylindre. Jeg antog det, fordi det minder om en bil jeg havde på et tidspunkt, der kørte sådan, hvor den kørte på 3 cylindre. (Det blev dengang diagnosticeret)
Her til aften lægger jeg mærke til, at det lyder som om udstødningen ikke er tæt. Den brummer voldsomt.
Har kørt med utæt udstødning før, og det skabte ikke samme problemer som nu.
Derfor er jeg forvirret. Kan problemerne være skabt af udstødningen?

En utæt udstødning kan du altid spotte på larmen. Men hvis udstødningens mellemste/bageste ophæng er røget, så den hænger lige over bagbroen og rammer denne i ny og næ, har jeg før oplevet folk der ikke turde køre videre på grund af larmen. Hvis det er tilfældet bør du hurtigst muligt få sat nogle nye på. Husker jeg ikke helt galt, vil udstødningen også ødelægge ledningen til ABS føleren på vendstre  baghjul, da den ligger placeret oven på bagbroen !

Du må ned på knæene og hive/kigge udstødning.  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Som du at min motor opfører sig, mener jeg ikke har noget at gøre med udstødning.

Hilsen Peter
Tror sgu du har ret. Har lagt mærke til, at problemet først rigtig opstår, når motoren er driftsvarm. Når den er kold er det slet ikke lige så slemt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis