Skråvæg forskalling c/c

Hej

Der er noget der undrer mig afsindigt som jeg ikke har kunne opklare. Jeg skal til at sætte forskalling op 22x100 på mine spær så jeg kan beklæde med 2 lag gips (vandret) så det bliver en skråvæg / skråt loft.

Følger anvisningen fra Knauf
http://www.byghjemme.dk/images/Danogips.pdf

De skriver c/c fra nederste forskallingsbræt til det næste skal afkortes 5 cm da man skærer nederste spartelkant væk! Fint nok, men derudover skubber man jo også den nederste gipsplade helt ned så den dækker hele det første forskallingsbræt. Så burde man i virkeligheden afkorte første c/c afstand med 10 cm??

Laver centerafstanden 45 cm

 

Mvh Kasper

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det har du ret i.
Husk at din dampspærre skal have fast underlag ved alle tape samlinger og ved gennemføringer.
Ved tagvinduer skal dampspærren der følger med ved disse ikke tilsluttes dampspærren du sætte op mod loftet. så vil garantien ikke dækker for tagvinduet. Her skal der anvendes en 150 mm bred krydsfinder af en tykkelse på min 18 mm hvor de to forskellige dampspærre tapes fast til uden af rører hinanden 18 mm krydsfiner regnes for tilstrækkelig som dampspærre. når det handler om fast underlag.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også