Rensning af luftfilter på motorsav?

Jeg er ret ny ved brug af motorsav.

Jeg er blevet informeret om stort set alle detaljer vedrørende vedligeholdelse.

Dog er jeg i tvivl om hvordan jeg nemmest renser mit luftfilter? (Der er begyndt at sidde lidt træspåner/tråstøv på det)

Skal jeg igge det i benzin i et par timer, eller hvordan?

Beklager mit dumme, uerfarne spørgsmål.

Tak på forhånd.

Vh, Casper.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dumme spørgsmål eksisterer ikke, hvis man er i tvivl om noget. 

Har du en kompressor med en luftpistol, er den nummet et til rengøring. Samtidig er den jækle god til afrensning af olielanalen i sværet samt fjerne snask (olie/trærester) i området omkring kædehjulet. Ups glemte og nævne motorens køleribber samt blæserhjulet.

Alternativet vil være og vaske luftfilteret i sæbevand. Filteret skal ikke olieres efterfølgende, som jeg desværre har set udført et par gange, idet det tilstoppes med det samme med .... ja gæt selv. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Super. Så tror jeg at jeg vil prøve med sæbevand.
Jeg har hørt at det ikke er godt at bruge trykluft til filteret hvis det er lavet af fintmasket kunstvæv - derfor vil jeg ikke bruge trykluft i frygt for at kunstvævet går i stykker/sprækker.
Men jeg bruger trykluft til rengøring af de fleste dele af motorsaven og det virker bare super godt.

Tak for hjælpen. Jeg prøver sæbevandet
Skrevet af Casper_S på 22-02-2016 12:12

Jeg har hørt at det ikke er godt at bruge trykluft til filteret hvis det er lavet af fintmasket kunstvæv - derfor vil jeg ikke bruge trykluft i frygt for at kunstvævet går i stykker/sprækker.  

Hvis det er tilfældet, vil service værkstederne ikke bruge trykluft, hvilket de værksteder jeg kender alle gør.  Derfor formoder jeg du har hørt fejl. 

Men når du er bange for og gøre filteret øg, bruger du naturligvis sæbevand. Det er lige så godt, omend det tager en smule længere tid og tørre filteret uden brug af trykluften.    

Lykke til.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis