Blæser i Varmluftsovn stoppet

Kære læser,

Jeg har en BRANDT varmluftsovn model FP411XN12, hvor blæseren til varmluft delen ikke køre rundt - pludseligt opstået.

Selve ovnfunktionen virker, men ikke varmluftsdelen.

Prøvet at køre en Pyrolyse, nu med helt ren ovn, men stadig ingen varmlufts funktion.

Nogen som har oplevet det, og har en løsning?

 

PFT

Mvh.

René

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skilte ´"dyret" af, støvsuget, for hold da op med nullermænd, der sad derinde.
Samlet, strøm på - og nu køre blæseren lysyigt rundt, har efterflg. tjekket for åbenlyse løse forbindelser, hvilket jeg ikke kunne finde!?
Nå - det virker igen

Det lyder usædvanligt med så mange nullermænd, men det skal jeg ikke afvise

Normalt skyldes manglende varmluft at enten termostat/føler er stået af eller at selve varmelegemet er brændt over. Begge kan skiftes for en billig penge med uoriginale dele fra nettet, men det er lidt et sats om det er det ene eller det andet der er stået af. Jeg tænker at termostaten holder længere end varmelegemet.

Har selv fikset vores Bosch ovn (defekt varmelegeme) for 165 kr. inkl. porto.
Hej Pilehave,

Tak for dit svar.

Det var kun selve rotoren, blæser - eller hvad sådan en dims nu hedder (se billedet i mit første post) som ikke kørte rundt.
Selve oven virket fint, inkl. varmelegmer. (Skrev at jeg fuldførte en Pyrolyse af oven - her vi oppe på >500 grader C) Så varmluftsdelen virkede ikke - men efter oven var skilt ad, støvsuget, samlet og strøm på, kørte rotoren igen, uden mislyde el!?
Så måske en dørføler el. da rotoren standser når ovn døren åbnes, som ifbm. at oven er rykket rund m. er "kommet til sig selv igen" .....eller noget ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis