Ny gavlbeklædning, dykkere eller skruer?

Hej, jeg er lidt i vildrede. Jeg skal have monteret ny gavl og er usikker på om jeg skal montere dem (superwood træ) med skruer eller dykkersøm?

Har hørt at man anbefaler søm/skruer med hoved for bedre at holde på træet, men da vores gavl skal have lysegrå olie vil skruehovederne være meget synlige hvorimod dykkerne vil være mere eller mindre usynlige evt. Sat i fer/noten men måske ikke lige så holdbar?

Hvad er jeres holdning/erfaring?
Hej, jeg er lidt i vildrede. Jeg skal have... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for input Eisoe 👍.

Vil det sige at man kan bruge disse søm i flere forskellige maskiner og ikke kun Paslode? Ved du hvordan jeg kan vide om en given maskine kan bruge dem?

Min gavl skal heller ikke males, men have en grå træolie. Lægger man meget mærke til sønnen hos dig og har du evt. et billede du vil smide op?
Jeg brugte "håndsøm" de er meget nemme at banke i, da de jo er ret tynde.
Jeg fik et rigtigt godt tilbud på sømmene i XL, de var fra NKT så kvaliteten var ok.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg er helt enig i at ringsøm, eller kamsøm som de vist også hedder, er en god løsning, når jeg anbefalede skruer, så var det fordi der spørges om skruer eller dykkere. Vil dog sige at 'problemet' med søm er at hvis du får sat et bræt forkert, så er det næsten umuligt at løsne det igen uden at ødelægge det. Hvis du går efter den pæneste løsning, så slå sømmene i med en lægtehammer, det tager lidt længere tid, men du kan få sømmene til at sidde perfekt, med sømpistol kommer nogle søm nemt til at sidde for dybt.

Jeg lægger ikke mærke til de søm - men kommer man tæt på kan de da ses.

Mit projekt :

www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/365

Det med maskine/søm ved jeg ikke - jeg købte søm,hvor jeg lånte/lejede maskinen.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også