Opvarmning af røgovn.

Hej til jer.

Så nu er jeg her igen. Jeg er i gang med at bygge en røgovn Og er nået så langt at jeg prøvede at sætte varme ind i den i dag. Den er lavet af noget x-finer som jeg havde til rest fra et andet projekt. Den er ca 50x60x120cm det jeg havde set rundt omkring på nettet var noget med at varme med en kogeplade fra harald nyborg. jeg har en gammel en på 1500w. den kan slet ikke varme den op til noget der kan bruges til varmrygning. Og det var afprøvet inde i garagen i læ ca 12gr varmt. Hvad vil i foreslå? som forbedring.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til jer. Så nu er jeg her igen. Jeg er i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Njord det ku jeg nok godt, men først i morgen.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.

Hej njord.

Først, jeg hentede noget røgsmuld i dag og lavede et brænd forsøg. det gik super godt, men ved 5gr ude bliver temp inde 12-15gr altså ved koldrøgning. Så det isolering som evt skal laves skal være til at tage af når det ikke er varmrøgning. jeg tænker selv i noger liggeunderlag, men mangler indput.

Forfra b= 54cm h=120cm

Fra siden b=64cm

Det skrå tag lavede jeg før opvarmningsforsøget vil nok være fint til koldrøgning.

Let adskildt. Bagpladen er sat på siderne med møbelskruer og islåningsmøtrikker i sidestk. de to afstands stykker i front er skruet med gevindstykker med trægevind.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere