Fremgangsmåde ved male træloft

Hej LDS'er..

 

Vi overtager vores hus her på fredag.
Og der vil vi male de eksisterende trælofter hvide.

Jeg har styr på malingen osv.

Det er mere fremgangsmåden jeg er tvivl om.

 

Ved flugger sagde de at jeg skulle male med stor rulle først og så skulle der gå en bagved med en smallere pensel der malede efter for at glatte ud.

NU er svigerfar kommet på banen og siger man skal gøre det omvendt. Male med den pensel først og derefter male med rullen. Det virker bare forkert i min verden?  da rullen blød og har semi lange hår. der sikkert efterlader aftryk af de hår.

Omkring kanterne på loftet. den starter man self. med at male hele vejen rundt eller f.eks. starte at male højre kant og så male over mod venstre kant, som males til sidst?

 


Tak for hjælpen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja rulle først, og så en pensel der har samme bredde som et bræt, så køre du fra den ene ende til den anden, med penslen, et langt skaft på penslen, gør det nemmere.

Husk grundig vask, med grundrens, af loftet først.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak. har 2 teleskopskafter som skal bruges...

Lad os sige vi starter i højre side af rummet.-
maler jeg så hele kanten i højre side først inden vi begynder med rulle og pensel?
hvad med nede for enden af brædderne?

Tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er nemmest at male hvis man afmontere skyggelisterne, så bare en gang bred maletape rundt ved vægen, så kan du bare male løs..

Men så får du jo bøvlet med skyggelisterne bagefter..
Ps det er også nemmere at male væge, når skyggelisterne er væk....


Vi prøver igen, i morgen --
Skyggelisterne skal væk og kasseres. dem gider vi ikke bruge tid på at male og opmærke til samme sted igen. nyt nyt nyt

Væggene skal også males, hvid. så tænker ikke det gør så meget der kommer loftmaling ned på væggen.

1000 tak for hjælpen je_ns.. stor hjælp

Tak for hjælpen
Har du tænkte over "knaster" der kan give gennemslag (knastelak) samt evt. spærrerunder, ligledes gennemslag af røg, nikotin, fedt og snavs?

Jeg er i øvrigt enig med "svigerfar", uden at ha´ det i noget særligt. En pensel kan efterlade "penselstrøg", en rulle bør ikke efterlade "aftryk" men snarere minde om sprøjtemaling.! Jeg malede en gang vinduer, og havde problemer med penselstrøg. Løsningen blev en lille 5 cm. bred skum-rulle, som kunne male helt tæt til kanterne hvis man hældede den lidt.

Jeg maler ikke for meget kant ad gangen, for at undgå overgange mellem pensel og rulle.

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg vil male med rulle sidst, du kan se pensel strøg ellers. brug en korthår rulle.
husk afvask og så knastestop lak før maling, og gerne 2 gange ! Vigtigt !

PS: du er klar over at den type loft give sig lidt og du efter et par år vil kunne se "revner" i samlingerne !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jeg har indkøbt http://flugger.dk/Maling/Indendoers/Trae_og_metalmaling/Interior_Stop_Primer(INT%20STOP).aspx som det får 2 gange af og derefter loft maling.

Har købt Wall seal flugger. Til at fikse de revner der er der nu..

Afvaskning har samtlige flugger folk sagt nej til. Da det åbner for træet og urenheder. Stop primer skulle gå ind og lukke tæt. For knaster osv..

Spændende i er på svigerfars side :-) hmm.

Tak for hjælpen
Jeg har selv gjort det samme hos mig male med en bred LANGHÅRET rulle den komme godt op mellem samlingerne og så lade det sidde ca. 3-5 mi. Og så trække efter det er nemmest når man er 2 personer, hos mig malede vi ca. 80 m2 på lidt under 1 time og her efter 4 år stadig et godt resultat... Som jeg er fuldt ud tilfreds med
Hvis du bruger di svigerfars metode risikere du at der vil komme til at hænge dråber det er derfor at der skal trækkes efter med en pensel så klart nej til din svigerfars metode ligeledes til forslaget om en korthåret rulle den kommer IKKE op imellem samlingerne
Uanset valg af knasteforsegler synes jeg altid det ender med at de mørke skygger ved knasterne begynder at træde frem efter 1 års tid.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også