Relæ modul

hej der ude

jeg overvejer at bruge nogle proximity sensorer til min cnc, de kræver 6-36v dc og mit styrekort klarer kun 5v dc.

jeg tænkte på at købe et 8 kanal relæmodul. på 12v men er lidt i tvivl om det vil fungere. Jeg vil bruge 12v dc til de proximity sensor som skal åbne/lukke relæet og bruge 5v dc på den anden side af relæet til mit styrekort.

på relæet står der 250v ac og 30v dc og naturligvis 12v dc på styresiden

her er et link til relæmodulet

http://www.lightinthebox.com/da/8-kanals-12v-relae-modul-til-arduino-arbejder-med-officielle-arduino-boards_p903437.html

Håber nogen kan hjælpe mig

mvh

Puk

 


 

hej der ude jeg overvejer at bruge nogle... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke sensorer er der tale om? Hvilken type output? Npn?
Hvad skal de styre? Relæer er ikke særlig hurtige, så hvis du skal reagere inden for få us, er de ubrugelige.
Hej
Jeg har lige læst hele tråden og undrer mig over at der ikke bliver skrevet hvad der helt konkret
ønskes. Det er fuldt forståeligt hvad de vidende elfolk skriver, men svært at råde, når man ikke ved
bestemt hvad det er funktionen skal bruges til, på din cnc maskine.
Giv er fyldig beskrivelse, så har du helt sikkert et klart svar.
Hilsen Johnny S.

Johnny cnc
Inductive Proximity Sensor Switch NPN DC 6V-36V til limit og home, de skal snakke med et leafboy77 styrekort som kun klarer 5v.
så idéen var at fodre sensorne med 12v og lade dem aktivere et relæ som så lukker kredsløbet på mit styrekort på 5v.
meget bedre kan jeg ikke forklare det så ska ljeg lave et diagram.

 

 


 

tja nu er jeg ikke elektrikker, men det ser da fornuftigt ud.
modstand på 330E? er det 330 ohm?
og en zenerdiode på 4,7volt hvis jeg ellers forstår det ret.


 

Skrevet af Johnny cnc på 25-02-2016 18:24
Hej Puk
Så forstår jeg bedre.
På min første cnc maskine brugte jeg også Leafboy 77 .
Jeg undrer mig over hvorfor det skal gøres så kompliceret.
Hvorfor bruger du ikke bare ganske alm. micro
switch og forsyner kredsløbet med de 5v som er forsyningsspændingen.
På dette printkort er der jo både indgange til home/limit switch på alle akser.
Så det er utrolig enkelt at forbinde.
Desuden er induktive følere kedelige på cnc maskiner, hvis du bearbejder metal. Hvis der kommer metalspåner i nærheden af sensoren, reagerer den på metallet og maskinen ``tror`` at den er på endestoppet.
Sæt hele kredsløbet op til `` active low``i Mach3.
Så vil du samtidig sikre at dine kontakter altid virker efter hensigten, også ved et evt. ledningsbrud. Mach 3 vil så ikke køre hvis signalet er 0 volt.
Venlig hilsen Johnny


Johnny cnc
ja jeg er sådan set nok klar over at disse er mere kompliceret at bruge, men nu skal den ikke arbejde i metal, den kommer nok kun til at lave lidt i træ.
det er min første maskine, så den er lidt på forsøgs basis.

 

Du kan også dele spændingen ned med to modstande, eller hvis sensoren har intern pull-up så med en enkelt. Hvilken sensor er det præcis?
noget i retning af denne regner jeg med.
http://www.ebay.de/itm/DC-6-36V-4M-300mAh-Induktiver-Naherungsschalter-Proximity-Switch-LJ12A3-4-Z-BY-/141703205947?hash=item20fe2b543b:g:fSkAAOSwPcVVjSFm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis