Renovering af stole i lys eg.

Hej med jer.

Jeg har et par ældre Wegner lænestole i lys eg, og her skal stellene renoveres.De er solide nok, så det handler mest om at slibe dem let og vaske grundigt i bund, plus hvad skal jeg evt give dem af efter behandling ( hvid olie, sæbe eller? ) Sæde og ryg er afmonteret nu og ombetrukket med petroleums farvet møbelstof.

Gode råd modtages gerne :-)

MVH Njord :-)

MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville sæbebehandle dem.

Vask med en halvfed sæbespåneblanding evt. tilsat et par dråber kridhvid vandbaseret maling.

Jeg bruger en grov sæbesvamp ( den grove side af en køkkensvamp ) til formålet på mine sæbehandlede møbler - de bliver næsten som nye efter en behandling 

Træet kan godt rejse sig lidt - slib let efter med fint sandpapir når det er tørt.

Det skrives at sæbebehandlede møbler bør behandles 1-2 gange årligt - det bliver mine nu ikke - men engang imellem når jeg synes det er ved at være tid eller der er kommet pletter på f.eks. spisebordet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det lyder både som en overkommelig omgang og en fornuftig omgang...
Helt sikkert noget der er med i overvejelserne.

MVH Njord

MVH Njord

Vask først en gang og tør det beskidte af.
Vask igen med den fede blanding - 2-3 spiseskefulde sæbespåner til 1 liter kogt vand vand ( blandingen skal afkøle inden påføring ) og lad det sidde ca.5 minutter og tør så af.

Fin enkel beskrivelse her :

www.brdr-friis.dk/behandling-og-ple...verflader/

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også