isoleringsplader under klikgulv

Howdy all

Jeg døjer en del med fodkulde i et hus fra start-60'erne. Der er lagt klik-gulv i stuen og under dette er der udrullet sådan en tynd skummåtte med en plastfolie under (dampspærre el. fugtspærre ?) og så beton. Ved overgangene fra stue til tilstødende rum, samt ved terrassedør, er der en 11-12mm til overs fra klikgulvets overflade til dørmkarmenes nederste kant.

Jeg tænker om det er muligt/lovligt og mindst lige så vigtig vil det have en mærkbar isolerende effekt, hvis man lagde 10mm isolerings-plader under klikgulvet? Jeg tænker sådan noget styrolit plade eller noget lignende ?

Orker end ikke tanken om at skulle brække beton op og isolere grundigt. Ved godt at 10mm isolering aldrig bliver så godt 300mm...men det er ikke lige en mulighed.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mest som de underlag man altid ligger ved klikgulve. Den er et par milimeter og isolerer ikke. Jeg ville kigge på wediplader hvis jeg var dig. Gør det selv har netop haft en artikel om det her.
De ser da interressante ud, de wedi-plader. Dem kendte jeg ikke. Jeg synes dog jeg har svært ved at læse noget om deres isolerende effekt. Har du nogen kendskab til det kontra flamingo-plader ? (som jeg dog ikke er sikker på lovligheden i)
Nå, det lykkedes mig faktisk at finde noget om WEDI's isoleringsevne. Det ser faktisk ikke så tosset ud:

https://byggeudvalg.dk/hvorfor-vaelge-wedi/wedi-plader-isoleringsevne/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis