bilen "koger"/ingen varme i kabine. mazda 626 årg 98

Bilen startede med at temperatur måleren i bilen fløj til tops, så blev termostaten skiftet. Men en bolt var knækket, så huset blev sat fast med én bolt. Den drypper en meget lille bitte bitte smule fra termostathuset. Bilen blev startet med vanddækslet taget af, hvor det boblede lidt, formoder den kom af med luft i systemet, men måske ikke nok?

Efter en prøve tur på 5 km, er der ingen varme i kabinen, temp nålen ryger op til 3/4, den har altid kun været på halv, når bilen er varmet op, hvilket første plejer at være efter ca 10 km. Men åbner man vanddækslet efter de 5 km, buser den godt nok ud med lidt vand, men det er kold vand. Jeg skal have boret den knækkede bolt ud, det er jeg klar over.

Så hvad kan det have af betydning at huset kun er sat fast med én bolt?

Hvad kan evt skyldes at der ikke er varme i kabinen?

Og så har jeg lagt mærke til at propellen ved kølegitteret ikke kører, når man tænder bilen, er det normalt eller starter den først efter noget tid?

 

 

 

 

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror at toppakningen er gået når det bobler og motoren bliver varn.
Det lyder som om at du enten ikke har fået den luftet korrekt ud, men da fejlen var der inden tror jeg ikke på termostaten, eller som om toppakningen er gået. Det giver meget god mening at den bobler selvom vandet er koldt. Det kan jo meget vel være kompressionen der slipper ud i kølesystemet.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis