Akku boore/skruemaskine (spørgsmål)

Hey!

Står og skal invistere i min første akku bore/skruemaskine og tror jeg har fundet den der passer mit behov bedst: Bosch-psr-1800-li-2-2x15ah til 799kr. Jeg er ikke nogen handymand på nogen måde og skal bare kunne bore lidt huller og skruer i vægge og træ.. er mit valg helt ved siden af? har hørt at 18V maskiner er for kraftige til at små skrue opgaver er det korrekt?

Mit sidste spørgsmål; jeg kan se den har 20 momenttrin, er lidt i tvivl hvad det dækker over og om det er noget jeg kommer til at bruge?

På forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser da ud til at være en OK maskine til det brug, du skitserer. At en 18 Volt maskine er for kraftig, er en skrøne. Momenttrin betyder, at du kan stille maskinen til at skrue skruer mere eller mindre hårdt i.

 


fase
Du sætter momentet til skruen lige bliver skruet nok i. Det er svært at sige hvor stort et moment, der skal bruges.

fase
Du sætter momentet til skruen lige bliver skruet nok i. Det er svært at sige hvor stort et moment, der skal bruges.

fase
Jeg har sådan en maskine, det er en fin lille bore/skrue-maskine, du kan fint bruge den med en hånd.
der finde en del andre maskiner i samme serie som batterierne passer til, bla hækkeklipper og stiksav.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Om du bare skal skrue/bore af og til vil den sikkert være ganske fornuftig til dit brug.

Har dog selv dårlig erfaring med 15 Ah batteri bore/skrue maskiner, de holder ikke særligt længe hos mig, for nogle år siden havde jeg en sæk fyldt med div. bore maskiner, ladere og batterier til genbrugspladsen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis du skal bruge din boremaskine så lidt som du antyder, behøver du slet ikke at investere så mange penge i sådan en, en meget billigere vil gøre det ligeså godt, og hvis den får lov til at ligge længe mellem hvert brug skal du oplade den indimellem ellers går batterierne tabt, jeg ville hellere have en til netstrøm, de virker aldid

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis