Slut med markedsanalyseinstitutter

I går blev jeg ringet op af XXX markedsanalyseinstiut. Om jeg lige havde lidt tid? Hvad er lidt tid? 4 minutter! Ok,  en eller anden ”studerende” prøver at tjene lidt penge, så skidt.

Først de obligatoriske spørgsmål om post nr., alder mv.

Dernæst: ”Har du mulighed for at modtage mails privat, på arbejdet og på andre måder?”

”Kan du nævne nogle banker” og jeg slynger lige de tre ud jeg lige kan komme i tanke om.

Opfølgende spørgsmål: Hvilken bank har du osv.

Næste runde: Kan du nævne nogle velgørende organisationer: Kommer i tanke om et par stykker, som nævnes. Supplerende spørgsmål: Har du støttet nogen af dem de sidste 3 mdr. og har du tænkt dig at støtte nogen af dem indenfor de næste 3 mdr.?

Ny synes jeg samtalen tager en drejning, hvor der snart kommer et ”tiggerbrev” vedlagt girokort eller en telefonisk henvendelse om indmeldelse i xx-forening (= girokort).

Nå, svarene er: Nej og nej!

3. Runde: Kan du nævne nogle energi-selskaber. Nævner 2-3 styks.

Kender du selskabet XX? Ja, af navn, men ellers ikke. Nu begynder det virkelig at lugte af ”opfølgende henvendelse”!

Så kommer det obligatoriske: Hvad stemte du ved sidste valg, og hvad stemmer du næste gang?

Der er lige jeg føler mig lidt ”voldtaget” – der er ligesom en årsag til at der er hemmelig afstemning til bl.a. folketingsvalg mm. Men dum som jeg er får jeg svaret. Jeg ved godt jeg bare kunne have afvist fra starten, men alligevel – regnede med (for 17. gang) at det var et hæderligt foretagende.

Og til slut: I XX kommune (min bopælskommune) laver vi en undersøgelse af borgerens tilfredshed med borgmesteren, kommunens behandling af ældre (tror jeg nok) og én ting mere, undersøgelsen tager ca. 10 minutter, må vi sende den på mail til dig?

Næe!!!!

Jamen, kommunen har selv bedt om undersøgelsen!

Ja, men jeg ønsker stadig ikke at deltage!!!!

Øh, nå, men så tak for nu og fortsat god dag.

Jeg kunne lige i ånden se min mailadresse ligge ude i cyber-space hos alle marketing-gribbene.

Man kan jo snart ikke købe en mælk, uden at tage stilling til forretningens indretning, flaskedrengens faglige kompetence, tilfredshed overordnet set, om man vil anbefale firmaet XX til venner og familie, samt ”hvad kan vi gøre bedre”!?

Nu må jeg snart lære det: Opkald fra hemmeligt nummer skal man ikke tage, så må venner og familie slå nummer til når de ringer til mig.

De der analyseinstitutioner tjener penge på at spilde min fritid, samt på at videregive mine kontakt oplysninger, hvilket kan medføre  ikke anmodede henvendelser.

Jeg spekulerer på hvor de har mit tlf. nr. fra, men glemte at spørge. Det kunne være man fremover skal spørge hvor de har ens tlf. nr. fra, og hvis de ikke kan/vil oplyse det, så afvise helt at deltage. Jeg er meget påpasselig med ikke at deltage i div. ”konkurrencer” – netop for at undgå disse henvendelser.

Træd ikke på mine ledninger :o)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når enkelte håbefulde "sælgere" en sjældent gang ringer til mig, så gør jeg følgende:

JEG LYVER, SÅ DET BASKER !!!!

Alt hvad de spørger om svarer jeg konsekvent forkert eller vildledende på (som en dreven politiker)... og meget hurtigt, så enten opdager de mine løgne, eller også så æder de det hele, råt og usødet 

Så derfor: Stol aldrig på diverse markedsundersøgelser og prognoser, hvis jeg har deltaget, for mine oplysniger vil ødelægge statestikken   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nogen gange er der tale om "bestilt arbejde".
Er en gang blevet ringet op, hvor samtalen blev drejet ind på "forsikring".
Jeg havde skiftet forsikringsselskab, og fik åbenbart svaret "forkert" på et af spørgsmålene (ubevidst), hvorefter spørgeren spurgte om det nu kunne passe? Her gik det op for mig, at den oplysning havde kun det tidligere selskab, og jeg talte jo med et markedsanalysefirma?????
Man skal ikke tro at alt er det det giver sig ud for.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har meldt husstanden på Robinsonlisten - derudover kontakter jeg konsekvent analysefirmaer hvis de kontakter mig og beder dem undlade at kontakte mig. Det hjælper som regel på villigheden at kopiere følgende sætning ind i de mails jeg sender:

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten. Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.

Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.

Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald

Ja, man skal aldrig besvare opkald fra en telefon med hemmeligt nummer eller et udelandet man ikke forventer . Det har selv min bankrådgiver efterhånden lært, det er spilt arbejde. 

Men her i morges, ringede Microsofts support afdeling fra telefon nummer +45 65380523, og så er man sgi pludselig lidt på den med hensyn til og undgå de uønskede sataner.     Men jeg fik da fortalt den skidderik at vedkommende er en rigtig skidt fyr og tyveknægt før vedkommende selv hang op.  

Er der nogen der kender til siden: http://www.ukendtnummer.dk/  Umiddelbart syntes det og være et godt initeritiv, men ville da forfærdentelig gerne vide hvem og hvad der står bag, da man ikke magter og fortælle noget så simpelt selv.

PS. +45 65340527 tilhører vist også de samme svindlere. Hvorfor lige de numre starter med 65 kan jeg ikke gennemskue, nogen der er mere vidende end mig ???

God weekend.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg starter ALTID med at svare: " Nej, jeg er ikke interesseret". Nogen gange er næste sætning i telefonen, " Jamen jeg har ikke spurgt dig om noget endnu" så siger jeg " Næ, men jeg er stadig ikke interesseret" Det bliver altid en kort samtale. Og det er uanset om det er forsikringer, aviser eller analyse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis