Vildvin på mur.

Hvordan fjerner jeg resterne fra en vildvin på muren? Kan man slibe de små "dutter" af med et elværktøj eller er der kun håndkraft der duer?

Sniffer  
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sniffer.
Vask muren med en 2-3% NaOH, også kaldet Ætsnatron.
Pas på øjne og hud, da blandingen er stærkt basisk. Brug handsker og briller.

Mvh.
bodker

...og vend gerne tilbage og fortæl, om det var til at have med at gøre biggrin - Så kan det være, jeg snart skal tage mig sammen og kaste mig over vores gavl, der ser herrens ud.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Takker for tippet og vil prøve, men hvornår?? Jeg skal nok vende tilbage.

Sniffer  
Først fjernes vinens bladnet. Dernæst "vaskes" muren med ætsnatron.

Mvh.
bodker

Hej
Jeg vil lige høre hvordan det gik med at rense muren, jeg har samme problem :?
venlig hilsen
Benny
Annonce
Kære bmh.
Jeg er slet ikke kommet så langt endnu........og nu er der lige kommet en "dårlig" kloark i vejen!! (ok-der har den jo ligget hele tiden)

Sniffer  
Til bodker
ved du om ætsnatron er noget der skader mursten og fuger, for det er vist stærke sager vi taler om.
venlig hilsen Benny
Tak Haugaard. Jeg har mistet lysten og vil finde anden måde at gøre det på.

Sniffer  
Jeg var heller ikke lige klar over, at det var det samme som afløbsrens/kaustisk soda, der var tale om (eller tager jeg fejl?) - det har jeg arbejdet med én gang, og det var nok for mig, med mindre jeg kan låne en ABC-dragt af forsvaret! smile

I øvrigt er det da lidt specielt, at der under anvendelse står "opløsning af propper i afløb", mens der under miljøoplysninger står "undgå udledning til kloakker". Efter min mening ligner det dobbeltmoral så det står efter, men det er sikkert nok til, at produktet kan sælges lovligt - og sikkert endda under navnet afløbsrens!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis