Beton spartel på trægulv

Hvem har et fif til at fjerne betonspartel fra et trægulv, så det er muligt at afhøvle?

De tidligere ejer af vores hus spartlede trægulvene, sømmede plader på gulvetog derefter tæpper. I alle rum, undtagen et, var spartlen af en type som forholdsvis nemt kunne høvles af med en gulvafhøvler. I de sidste rum er der altså tale om beton spartel, som end ikke en professionel gulafhøvler ville have noget med at gøre.
Når jeg forsøger at tage det af med en mejsel springer der ikke mere spartel af end størrelsen på æggen af mejslen.

Hvem kender det rigtige kneb?


Moten

Lund

\"Once I thought I was wrong, but I was mistaken...\"
Hvem har et fif til at fjerne betonspartel fra et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at det er beton som der er spartlet med?

Mine gulve var spartlet med noget meget hårdt hvidt og gråt spartelmasse som jeg måtte fjerne før jeg afhøvlede dem.

Jeg kunne fjerne det meste ved at bløde det op med kogende håndklæder(!) og derefter skrabe det af med en lakskraber. Det som var allerhårdest kunne jeg skrabe af med enden af et koben.
Jeg har været det samme igennem, jeg opgav, det var ikke til at få af. Det var ligeledes sunket 5 cm. på midten, så af med lortet og i med nogle nye 30 mm. planker, 2 sortering (urlæg kalder svenskerne der) til 169 kr. pr. m2.
Lækkert gulv, men ligner ikke helt det gamle. Det er næsten for flot. Og der er ikke skidt og møg i fer/not så det ligner ikke et skibsgulv.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også