Nye vægge og loft

Hej.
Så er gulvet endelig blevet færdig, men hold op hvor er det blevet flot smile
Nu skal jeg så igang med at efterisolere ydermurene. Det gør jeg ved at lave træskelet og skrue gipsplader på. I entreen skal jeg også sænke loftet. Det nye loft bliver rustikbrædder ( træloft ). MEN i hvilken rækkefølge ?? Loftet først og så vægge eller ?? HVordan gør jeg det lettest og bedst ? Kan jeg bruge træskelettet til væggene og skrue forskallingsbrædder på fra oven og derefter sømme loftet fast på dem ? Og er der så nok "støtte" i det ?? Rummet måler 2,3 * 2,7 m.
Hvor langt skal der være mellem forskallingsbrædderne ?? Og hvilke dimensioner skal de være i ??

Der kommer en elektriker og laver al strømmen smile

Nå ja, skal der dampspærre i loftet ? PT, er 1.salen delvist udnyttet, men vil blive totalrenoveret så snart jeg har penge til det !! Regner med indtil da at lægge 200 mm isolering på 1.salen, der hvor det ikke bruges.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen tvivl om at du skal lave væggene først.. Det er langt det letteste og du har den ekstra højde når du skal vende gipspladerne rundt osv.

Så kan du senere sætte loftet op da det er "mindre" krævende pladsmæssigt. Det er meget fornuftigt at få en elektrikker til at flytte ellet ned når du sænker loftet da der ofte er lavet ulivlige ting ved denne operation .. Og jeg kende heller ikke rigtigt reglerne på dette område.

Hvad angår dampspærren tror jeg du skal lægge den ned mod loftet, og jeg kan ikke lige se det vil give problemer hvis/når du senere udnytter hele loftsrummet. Personligt vil jeg sætte den op 8)

Held med ombygningen biggrin

MVH Njord
Tak for svaret smile
Det lyder som den bedste rækkefølge så det gør.

Det med selv at lave el-arbejde - det tør jeg slet ikke rode i*G* Og skulle det ske at jeg blev nødt til at sælge på et tidspunkt eller der sker noget forsikringsmæssigt foretrækker jeg at have kvittering på at el & VVS er lavet korrekt ( lovligt m.m. ) Tror også at i sidste ende er de ekstra penge til autoriseret EL & VVS er tjent hjem i sidste ende.
Hej

Vedr. Dampspærre. Denne skal altid sidde på den varme side på væggene og på loftet. Husk at klæbe til hvor loft og væg støder sammen.

Du kan evt. få ledninger ved elektrikeren og få en forklaring hvor disse skal sidde og han kan så bagefter installere osv.

God arbejdslyst

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis