Sprøjtemaling af dører

Jeg er i gang med at sprøjtemale dørene i vores lejlighed med en Wagner W800 sprøjtepistol (det er den store model med en motor på 950W og fine-coating-system). Jeg har malet en dør, men det går ikke som jeg gerne vil have det :roll: - jeg kan ikke rigtig finde ud af, om malingen har den rette viskositet - jeg mangler nemlig det skema eller den brugsvejledning som følger med maskinen, så man kan blande malingen i den rette tykkelse.

For det første synes jeg den klatter i yderkanterne af sprøjtesporet - dvs. den forstøver fint over det meste af sprøjtesporet undtagen i yderkanterne - er der nogen som ved om det har noget med malingens viskositet at gøre? Nu er det ikke det helt store problem, fordi døren ligger fladt på bukke og malingen (vandbaseret) flyder derved ud, men jeg vil gerne male en bildør senere, når jeg har øvet mig lidt på dørene :roll: og den bliver siddende på bilen og er derved lodret og der kan jeg måske få problemer med klatterne????

For det andet er der problemet med viskositeten?? jeg har taget et billede af den målekop som følger med maskinen. Jeg kan forstille mig, at den skal fyldes med maling, som så skal løbe ud i det lille hul som er i bunden af målekoppen, mens man tager tid på det - så kan man udregne malingens viskositet. Har malingens viskositet noget med mine problemer med klatterierne( :oops: altså klatterierne med malingen hehe)

Hvis der er nogen som kan forklare lidt om dette vil det bare være kanon!!!!!! biggrin biggrin

Mvh
Bryan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du bruge dette link til at få den information du mangler og måske det manglende skema og instruktion til maskinen..'

http://www.wagner-group.dk/

Held med projektet..

MVH Njord
Jeg har også forsøgt mig med at sprøjtemale nogle flader. Jeg bruger en pistol og en kraftig kompressor. Jeg synes også det er svært at få det helt pænt - har dog ikke problemer med klatter.

Mine problemer er mere at overfladen bliver lidt "ujævn" når man ser det i lyset (jeg brugte iøvrigt noget fælgerens som fik det til at skinde, men det kan vel ikke være rigtigt).

Jeg maler dem også lodret - det har jeg hørt man skulle for at der ikke kommer støv på.

Men det kunne være rart hvis der var nogle LDS'ere som vidste noget om det og kunne give nogle gode råd.

/Jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
For lidt tid siden læste jeg om forskellige malesystemer og deres fordele - ulemper !
Jeg læste om det i Århus Stiftidende's boligsektion. De har en LDS mand der har et par sider hvor h an skriver forskelligt om forskellige LDS tema'er.

Jeg husker ikke lige uge nummeret. Men da en stor del af disse artikler trykkes på forskellige tidspunkter i andre aviser, fx Fyn's Stiftidende, Ålborg Stiftiden og Jydske Vestkysten, og måske flere er der muligvis andre der kan hjælpe med henvisninger til artiklen..

Jeg husker umiddelbart konklusonen som noget med at luftbårne systemer ikke var gode.. Men billige og nogle pumpede systemer var acceptable mens et eller andet Wagnersystem var det sublime.. Det hævdedes at man med lidt øvelse vil kunne male træværket på vinduerne uden afdækning med dette sprøjte system..

Lidt vildt IKKE 8)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også