Kan man male med cement?

Er gået igang med at pudse min sokkel op.
Ikke så meget fordi den er ødelagt, men mere fordi den trænger til at få en ny jævn og pæn overflade. -Tror ikke den har været pudset siden huset blev bygget (1936) -Det er en høj sokkel som er støbt i beton.
Har lavet en tyndpuds af Ellekildegrus/cement som der var én fra forummet som foreslog. Men synes ikke det bliver ens i overfladen, nogle steder er det lysere end andre steder.
Tænkte på om man kan male med en ren cementblanding, så man får en ensartet jævn grå farve?
Jeg vil ikke at bruge "rigtig" sokkelmaling, da jeg ønker et pudset look.
Kan en indfarvet tyndpuds være løsningen? Er den ensartet i dækkeevnen, og er den nem at arbejde med?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med cempexo, som du iblander noget vasket sand. Det giver en ru pudslignende overflade og er meget rubust. Det kan så vidt jeg ved fåes i grå-neutral (cementfarve), men vist også i lys-gul hvis det ønskes. Muligvis også andre farver.
Mvh Jancar
tak for svaret.
Jo det kunne da godt være at det var en mulighed.
Har været inde og læse lidt om det på optiroc´s hjemmeside.
Er der nogle der har prøvet produktet og fået en ensartet pæn naturlig overflade?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej.

nej det kan ikke lade sig gøre at male med cement da det bare bliver noget der ligner støv når det tørrer op.
Du skal bruge cempexo eller skalcem osm fås i flere farver og giver en hård og stabil overflade.Du kan også bruge et sika produkt som er garanteret holdbart til betonrenovering men spørg din tømmerhandler der vil du få den vejledning og de råd du har brug for eller gå ind på linket til byggeri der kan du se kalk & mørtelværkernes hjemme side med alle de links som du næsten har brug for.

mvh.milton
da jeg var knægt malede vi vores pudsede udhuse/stalde med cempexo. Holdt i mange år. Det er rubust, stabilt og nemt at arbejde med. Ved tilsætning af feks vasket sand kan man få en overflade der ser ud som om væggen er pudset. Bare gå i krig
Ja så er det jo snart forår igen...

Sidste år pudsede jeg min sokkel op med Ellekildegrus og cement,
men synes altså ikke det er helt pænt da der jo stadig er områder hvor der er nuanceforskel i pudsen.

Er noget frem til at jeg vil male den. Jeg er bare noget nervøs for at den bliver lidt blank i det hvis jeg maler?
HAr set noget der er malet med cempexo, og det er for blankt. (og skide dyrt)
Findes der en helt mat sokkelmaling, som jeg så kan blande noget sand i, så det ser mere pudset ud?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også