musebesvær ;0)

Hej.

Jeg har en apple pc, (den store med alt indbygget), deres lille tastatur, og mus.

Hidtil har det været sådan, at når jeg kløede musen kærligt på ryggen, kunne jeg flytte en side op og ned.

Nu virker dette ikke mere, men alt andet på musen, fungerer.

Nogen der kan hjælpe. ????

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at kigge i Systemindstillinger>Mus (ligger i anden række)? Nogen gange taber de en indstilling ved opdateringer. Jeg har ikke en mus tilsluttet her, så jeg får ikke valgmuligheder op. Men hvis du ikke finder ud af det, vil jeg gerne kigge på det på arbejdet.

Nu skal ALLE appppple fans ikke græmmes. Menæææ
Da jeg købte den, fik jeg installeret win.7 på den, da jeg havde en del fotoprogrammer som kørte windows, og som jeg ikke havde lyst til at forny.   Alt har kørt upåklagelig nu i små 5 år.
Efter det hele havde været lukket ned, og startet op på ny, fungerede musen igen.
Jeg fandt så ud af der "kun" var install. 4 Gb ram, hvilket jo nok er lidt nok til et heftigt foto program.
Og mærkeligt: i "system" stod der 4GB ram, 2,23 kan bruges, og den kørte 32 bit. det var jo lidt nok.
Jeg installerede 16GB ram og det fandt den, med der stod stadig 2,23 kan bruges.
Jeg fik fortalt at win.7 kun kan handle 4 GB, så jeg hentede win10 og installerede, og troede det hjalp, og jeg samtidig gik op på 64 bit, men der står stadig 16 GB ram, 2,23 kan bruges og det med at "stryge" musen stoppede igen, alt andet på musen fungerer. ?????
Det skal lige her nævnes at med hensyn til pc osv. er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen.
Er der et klog hoved der kan hjælpe.???

Windows 32 bit understøtter max 4 GB ram.

64 bit derimod er varierende som du kan se herunder;

Starter: 8GB
Home Basic: 8GB
Home Premium: 16GB
Professional: 192GB
Enterprise: 192GB
Ultimate: 192GB

Det handler højest sandsynligvis om at du skal opdatere driveren til musen eller geninstallere den - der kan være kompabilitetsproblemer. Derudover skal du tjekke hvorvidt Windows tillader at du kan installere usignerede drivers... Det kan også sagtens være problemet.

Hvis alt andet skulle fejle, så burde du kunne lave en systemgendannelse, der sørger for at alt er som det var tidligere (uden at pille ved dine dokumenter, filer m.m.).

Hvorfor købte du en Apple computer, hvis du alligevel ville have Windows på den, iøvrigt? Som regel er det software-delen folk køber Apple for... Hardware er der sgu ikke så meget at komme efter og det er svært at skifte de forskellige dele ud.

Mvh
Først og fremmest var det et kompromis, jeg ville gerne have skærmen, fruen ville have det hele samlet i én enhed, derfor. Og så er det jo en rimelig flot en og have stående i stuen.
Jeg har så hentet win.10 men den er også en 32 bit, så jeg skal nok have slettet 32 bit udgaven, og have lagt en 64 bit i. evt. i en ny SSD harddisk.
Har fundet ud af at musen er helt ok i den originale software, og var det indimellem i win.7 men ikke her i 10'eren.
Tak for svar.
Så lidt Pøj pøj med at få det til at funke som tiltænkt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis