Skillevæg på gulv med fald og gulvvarme?

Hej

Jeg har et rum med fald ind mod et afløb i midten af rummet. Jeg vil gerne dele rummet op med en skillevæg, men er usikker på hvordan jeg håndterer, at gulvet ikke er i vater. Jeg regner med at bruge træ-lægter til projektet.

Da jeg for nylig fik monteret et nyt parti med vinduer og en dør, gjorde tømreren det, at han klodsede det samlede parti op, isolerede mellem bund og gulv og så lagde han en kraftig gummifuge mellem gulvet og bunden af partiet. Er dette en farbar løsning og hvilken fugemasse skal jeg kigge efter? Det må jo virke lidt som lim?

Desuden er der gulvvarme, hvilket gør at jeg ikke har lyst til at bore i gulvet - der passer ovenstående løsning vel også ind? 

Er der andre muligheder?

 

Mvh.

Thomas Rokamp

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det betyder da ikke noget at gulvet falder. Nederste lægte følger bare gulvet, det har ikke betydning om den er vandret. Når så gipsplader kommer starter du i den ende hvor gulvet er lavest, resten skal så bare skæres af så det følger gulvet, men med en afstand på 1 - 1,5 cm. Så er det let at få til at passe. Fodlisten dækker så resten.
Det er næsten uden risiko at bore f.eks. 3 cm ned, og så bruge nogle rawlplugs. Men den nederste kan også limes fast. En gummifuge kan ikke holde en væg på plads. Vinduespartiet blev vel gjort fast i siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis