Krampe pistol til Trådhegn - Erfaring søges

Hej,

Vi er ved at købe hus og det første project er at få sat trådhegn op i hækken så hundene ikke løber ud, og andre hunde ikke kommer ing ...

Deet er midelertidigt, men der kan gå et par år inden vi kommer til at lave haven om. Vi har besluttet at banke træ pæle ned for at sikre os at hundene ikke kan vælte hegnet, men det betyder også kramper, og jeg orker næsten ikke at slå alle de krampler i så. Hvilken Søm/Klampe pistol kan jeg bruge?

De fleste ser udtil at være til indendørs brug.. Nogen der ude der har erfering med Krampe pistoler til hegn?

På forhånd tak

Kim

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke nogen pidtol til det. En hammer er da hurtigt nok - det sværedte er ikke at slå det fadt, men at spænde det ud og få pælene i hjørnerne til at holde. OBS - Slå IKKE kramperne helt i bund. Så kan du nemlig senere trække dem ud mef en tang. Eventuelt kan du nøjes med at fastgøre trådhegn i forneden med pløkke//et brædt samt foroven til selve hækken, med ståltråd. Så behøver du måske ikke pæle. Evt brug hønsenet. MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
For mange år siden satte jeg et bambus hegn op, af den type, man køber i ruller.
Her brugte jeg en klammepistol, med runde klammer, som egentlig er beregnet til ledninger.
For det første, så skulle jeg gå det hele efter med en hammer, da den ikke havde kræfter nok til at bore klammen ind i det trykimprægneret træ, som hegnet var bygget af. Og mine fingre endte med adskillige vabler, fordi maskinen (almindelig mekanisk) skulle trykkes sammen, med et vist tryk.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Mon ikke trådstarteren tænker på den her type "klammer"
De findes både i el-galv og rustfri...

 


Vi prøver igen, i morgen --

Her er en anden type fra Harald Nyborg. Lidt kortere men bredere klammer. Jeg vil anbefale at du graver hegnet 5-10 cn ned i jorden. Ellers vil hunden kunne løfte det op med snuden. Men er det i jorden kan den ikke finde ud af hvor kanten er henne.

Inden du starter ville jeg klippe hækken noget længere ind end normalt. Og så monteres hegnet så langt ind som muligt. Og hækken skal nok gro ud til foråret, og så kan det klippes uden at fjerne hegnet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af kim_ras på 17-02-2016 20:01
Yep jeg er efter noget på el eller trykluft.
@je_ns hvor fandt de klammer?
Tak til alle

Eks her, ellers google på rustfri klammer

 

www.globaltools.dk/tekniske...cgodK_4MJw

 

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
tak til alle svarene.. Det ser ud til at være et godt forum at kende...
Ja der er mange guldkorn. Og husk så at komme med en tilbagemelding, når du har gjort dine egne erfaringer

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej,
Jeg står i dag i samme situation som trådstarter, og vil blot høre om der er sket nogen udvikling i de 5 år der er gået :-)
Jeg har forsøgt at finde en udlejer af en krampe- eller klamme-pistol, batteri eller el-drevet, da trykluft ikke kan benyttes i min situation. Men jeg har løbet panden mod muren, idet de fleste udlejere kun har pistoler til trykluft.
Er der nogen her på forum, som kan hjælpe med råd eller henvisning til en udlejer?
MVH Claus
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis