Meget lidt varmt vand

Hejsa,

Min kone og Jeg har lige købt os et fint nyt hus.
Alt er nyt for os, og det samme gælder også det at have naturgasfyr.

Der er dog det problem at når vi bader er der kun varmt vand i 2-4 minutter. Herefter går der omkring 15 min før der igen er varmt vand i 2-4 minutter.

Jeg har kigger lidt i manuallen til vores fyr, men kan squ ikke rigtig se hvad jeg skal indstille på. Så håber lidt at der er en af Jer der har en ide.

Der er ikke problemer med varmt vand sådan generelt i hanen eller radiatorer.
Kun hvis man bader så bliver vandet som sagt køligt (Ikke rigtig koldt) både i bruseren og i vandhanen.

For mig virker det som om at fyret ikke kan følge med, men så igen virker det vel lidt usansynligt at det kun kan holde i 2-4 minutter.

Jeg har forsøgt at indstille på kedel temp. og sat den til 60 grader og brugsvand til 55 grader (Har forsøgt med 60 i brugsvand uden det store succes)

Fyret er et Baxi WGB 15C og er såvidt jeg kan se på diverse papirer fra år 2007.
Hvis anden info er nødvendig så sig endelig til.

Håber der er en der kan hjælpe. Selvom man gerne vil spare lidt på det varme vand
er det nu også meget rart at kunne vaske sæben ud af håret inden man fryser

Pft tak
Gicls


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har den i øvrigt kørende på Auto - Altså at den kører efter de tidsindstillinger der nu er sat (05:00 - 22:00)
Hvis jeg nu smider den i konstant drift vil det så gøre nogen forskel?

Og hvordan er det rent økonomisk med konstant drift i forhold til at køre automatisk.

 

Tak for forslaget. Det vil jeg kigge på.

Har sat den på konstant drift. Så ser vi om det kan give mig varmt vand i længere tid.
Nogen der kender den økonomiske forskel på auto,arisk drift og konstant drift? Altså sådan ca.

Er ikke helt sikker på hvad konstant drift betyder i denne sammenhæng. Ikke andet end det lyder væsentligt dyre.
Men er squ ikke sikker på at jeg har forstået det korrekt og om forskellen rent økonomisk er så meget forskellig på de 2.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis