Kælder isolering

Hej LDSère

Nu skal jeg til at igang med det invendige af kælderen..

Sidste efterår lavede jeg omfangsdræn. Pusede sokkel op, asfalt på muren, grundmur plader(platon) på og til sidst sundolit (200 mm)

Det skal siges at jeg for 2 år siden gravede kælderen ud lagde 300 mm polysteren på gulvet derovenpå gulvvarme så der er varme på også.

Nu skal jeg så igang med den invendige side og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det... Jeg har en masse pex slager, afløbs rør osv der løber langs væggene, så havde tænkt jeg til at starte med ville smide 100 mm isolering på muren.
Skal det være polysteren eller bats?
Så vil jeg gerne have en leca blok eller en multiblok på efterfølgende så væggen bliver helt plan. Men hvad skal jeg vælge her? og skal det være blokke af 50 mm eller 75 mm? skal denne blok fæstnes i gulvet, eller er det nok at lime dem sammen? Jeg tænker at skrue bindere ind i den gamle indervæg, så jeg er sikker på den ikke rokker sig.

Midt igennem hele kælderen kommer der til at gå en væg. den havde jeg tænkt at bygge af 100 mm blokke. er det nødvendigt at isolere i den altså for lyd, eller er det overkill?

På gulvet kommer der klinker over det hele...
Det skal lige siges at grunden til at jeg gerne vil have muret en ny indervæg op, er at jeg er bange for fugt(ikke fordi jeg tror der er noget men vil hellere være sikker) + jeg har hørt forsikringen ikke vil betale, hvis der er gips i en kælder og der kommer fugt/vand.

 

Er der andre der har været igennem noget ligende? evt. har nogle tips and pointers?

 

/Famo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Første spørgsmål. Hvorfor vil du have isoleret indvendig, når du har isoleret 200mm udvendig, som svare til en hel ny kælder med den isoleringstykkelse. Har du tænkt lidt i multipor som isoleringsmateriale?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Grunden til jeg gerne vil have isoleret mere invendigt er fordi jeg har de 100 mm plads til at gøre det hvor der alligevel løber alle mulige rør og slanger.
Multipor som isolering? troede bare det var blokke?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis