Regler vedrørende loft i lejlighed

Hejsa

Jeg skriver fordi vi har et problem vedrørende larm fra vores underbo. for ca. 11 år siden renoverede de deres lejlighed, hvilket medførte at de rev en væg ned mellem 2 værelse og byggede nyt op, bla. et badeværelse. Herefter har de sat sænkede lofter op uden at at lappe det originale loft eller lægge isolation mellem det sænkede loft og det resterende af det gamle. Dette gør nu at vi mange gange om ugen skal falde i søvn til lyden af deres tørretumbler plus vi skal høre på deres ventilation hver gang de bruger badeværelset (De har en ventilation, der tænder sammen med lyset). Mit gæt er at lyden fra ventilatoren er i det hulrum der er mellem deres sænkede loft og deres ikke-intakte loft (vores gulv).

Mit spørgsmål er egentlig:

Er det lovligt ikke at lappe det originale loft? Er det virkelig i orden bare at rive ned og så bare sætte en gipsplade op som et nyt loft? 

Uanset hvad vil vi have det bliver lavet, men vi vil gerne lige vide om det er lovligt inden vi snakker med dem om det. Også i forhold til om vi skal tilbyde at betale for det.

...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvordan reglerne var for 11 år siden, men i dag er det i hvert fald sådan, at man ikke må ende med en konstruktion, som beskytter dårligere mod brand end den originale. Om den konstruktion der er lavet så opfylder brandkravene, er umuligt at sige med de oplysninger du giver.

Mht. sænket loft, så synes jeg at huske, at hulrummet skal være udfyldt med isoleringsmateriale i etagebyggeri - igen for at undgå at brand kan sprede sig gennem hulrummet. Kan dog ikke lige finde en reference til det.
Hvor ved du fra de ikke har brugt isolering?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hvis de ikke har pillet forskalningen ned, altså bare sænket lofthøjden, så skal de ikke isolere fra forskalningen til jeres gulv. Har de fjernet forskalningen så skal de isolere helt op til jeres gulv og lave ny forskalning under deres nye loft.

Det svar fik jeg da jeg lavede samme nummer i min lejlighed.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også