Hejsa
Jeg skriver fordi vi har et problem vedrørende larm fra vores underbo. for ca. 11 år siden renoverede de deres lejlighed, hvilket medførte at de rev en væg ned mellem 2 værelse og byggede nyt op, bla. et badeværelse. Herefter har de sat sænkede lofter op uden at at lappe det originale loft eller lægge isolation mellem det sænkede loft og det resterende af det gamle. Dette gør nu at vi mange gange om ugen skal falde i søvn til lyden af deres tørretumbler plus vi skal høre på deres ventilation hver gang de bruger badeværelset (De har en ventilation, der tænder sammen med lyset). Mit gæt er at lyden fra ventilatoren er i det hulrum der er mellem deres sænkede loft og deres ikke-intakte loft (vores gulv).
Mit spørgsmål er egentlig:
Er det lovligt ikke at lappe det originale loft? Er det virkelig i orden bare at rive ned og så bare sætte en gipsplade op som et nyt loft?
Uanset hvad vil vi have det bliver lavet, men vi vil gerne lige vide om det er lovligt inden vi snakker med dem om det. Også i forhold til om vi skal tilbyde at betale for det.