Susene radiator

Hej

Jeg har netop fået skiftet mine radiatorer fra vailant ventiler og termostater til Danfoss. Jeg synes nu at de larmer ufattelig meget efter dette skift. Jeg er klar over at en radator siger lyde og man hører vandet suser når den opregulerer varmen, men dette er mere end det. Som jeg hører det kommer en del af det fra ventil og termostat og mindre fra selve radiatoren. Hvis jeg skruer en anelse ned stopper det og vice versa. Vil det hjælpe at påføre en anden termostat, eksempelvis living eco? 

Nogle bud?

Kim

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan også skyldes, at der er luft i systemet..

Jeg har Danfoss radiatortermostater i hele huset, og de er aldeles lydløse....

Vi prøver igen, i morgen --

Undre mig også såre over dine ventiler suser idet jeg har næsten alle radiatore huset styret af lydløse Danfos termostatventiler. 

Man bliver nok nødt til og spørge hvilken type det er du har købt, samt hvor de sidder på dine radiatore ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for jeres kommentarer.
Systemet er lige blevet tomt for vand og der er installeret automatiske udluftningsventiler på rør i loftet samt til nyeste danfoss termostater (2003 model - klik) ventilerne der er påsat er vel 1/2". Jeg ved ikke om det kan have noget med selve termostaten at gøre eller det flow vandet bliver skyllet ind i ventilen med?
Mon der er monteret 1-strengs radiatorventiler på 2-strengs anlæg eller 2-strengs radiatorventiler på 1-strengs anlæg?
Skrevet af Frank Chr. på 14-02-2016 19:28
Mon der er monteret 1-strengs radiatorventiler på 2-strengs anlæg eller 2-strengs radiatorventiler på 1-strengs anlæg?

HVordan ser jeg det Frank? Det burde en VVS mand vel have styr på?

 

 

Annonce
Ja det burde VVS-manden bestemt havde styr på - men hvis der er skjult rørføring, kan det jo smutte.
Tjek dette her :-) http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=3405
Tak Frank, så er det et 2-strengs anlæg.
Så bør dine nye radiatorventiler være at finde bland dem her :-) http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Tilbehoer-Radiatorventiler-Fremloeb-2-Strengsanlaeg.html/?page=1&ordering=default&group=12031&list_style=gallery
Vil tro det er den første i galleriet
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis